خواب ابدی خودروهای وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از وجود حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک خبر داد که دیگر امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، می‌گوید: هیچ کدام از مسئولین پاسخگوی مشتریانی نبودند که متضرر شدند و از شرکت‌های واردکننده می‌خواستند که پاسخ مشتریان را بدهند، در حالیکه خودروها در گمرک بود.

تعداد خودروهای دپو شده در گمرک، طبق اعلام معاون فنی گمرک حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که تا اردیبهشت سال گذشته حدود ۷ هزار دستگاه از این خودروها ترخیص شد.

باتوجه به تمدید مجوز ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک در خردادماه سال ۹۹، تعداد خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک به ۳ هزار دستگاه رسید.


بیشتر بخوانید:

بازار سرمایه در اوج


دادفر در این زمینه می‌گوید: اکنون حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک دپو شده که با توجه به گذشت ۳ سال از تاریخ ورود آنها به کشور به نظر می‌رسد دیگر امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

با توجه به صحبت‌های دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، پرونده خودروهای دپو شده در گمرک برای همیشه بسته شد و به عبارت بهتر پرونده ورود خودروهای خارجی به کشور تا زمان اعلام موضع دولت آینده در این زمینه بسته خواهد ماند.

منبع: پیشرانه

کد خبر 431589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =