چگونه بیت کوین بخریم ؟ (آموزش قدم به قدم خرید بیت کوین)

در این مقاله به دنبال این هستیم تا بهترین و مطمئن‌ترین درگاه‌های خرید رمز ارز را به شما معرفی کنیم. همیشه و در همه حال نظرات شما جزء انرژی‌ بخش‌ترین بخش‌های آموزش سایت ما بوده است. به همین خاطر لطف کنید و نظرات خودتان را درباره مقاله چگونه بیت کوین بخریم؟ در انتهای همین صفحه، به طور کامل برای ما بنویسید.

نحوه خرید بیت کوین در ایران و سایر ارزهای دیجیتال، به گونه‌ای متمایز از راه سایت‌های معتبر در جهان انجام می‌شود. ولی نحوه خرید بیت کوین در ایران به چه شکل است؟ چگونه بیت کوین بخریم؟ نحوه فروش بیت کوین به چه شکل است؟

همواره تبدیل هر یک از ارزهای دیجیتال به ریال و خرید ارزهای دیجیتال توسط ریال (معامله ارزهای دیجیتال گوناگون با واحد پول رسمی کشور ایران) از دغدغه‌های مهم و اصلی ما ایرانیان بوده است و ممکن این سؤال همه ما باشد که راه‌های گوناگون خرید بیت کوین در کشورمان به چه صورتی است؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به این  دسته از سوالات مثل  چگونه بیت کوین بخریم ؟ جواب بدهیم.

آشنایی با محبوب‌ترین ارز های دیجیتال

از مهم‌ترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال می‌شود به تتر (Tether) و بیت‌کوین اشاره نمود. ولی خرید و فروش بیت کوین اغلب بیشتر به گوش شما آشنا است.

  • بیت کوین: محبوب‌ترین و اولین ارز دیجیتال است که نرخ آن نسبت به دلار همیشه در حال نوسان بوده و باعث ریسک زیاد آن می‌شود. (احتمال دارد زیان دلاری زیاد یا سود دلاری وسیعی را در بربگیرد.)
  • تِتِر: تتر محبوب‌ترین و جا افتاده‌ترین ارز دیجیتال پایدار است (Stable Coin). یعنی ۱ تتر همیشه برابر ۱ دلار است. (البته احتمال دارد نوسانات خیلی‌خیلی کمی را هم در بر داشته باشد.)

خرید بیت کوین در ایران

چگونه بیت کوین بخرم؟ برای خرید بیت کوین در ایران و همچنین دیگر ارزهای دیجیتال و تبدیل آن به ریال یا یکی از ارزهای دیجیتال، به چندین روش گوناگون می‌توان عمل نمود که در این جا ما به ۲ روش متداول و مشهور آن اشاره می‌نماییم:

1. صرافی‌ های آنلاین :

نحوه خرید بیت کوین در ایران: بهره‌برداری از صرافی‌های آنلاین یکی از روش‌های معمول و مشهور است. (عیناً نظیر دفاتر صرافی، به طور مثال به آن‌ها ریال می‌دهید و واحد پول دیگری نظیر دلار تحویل می‌گیرید یا برعکس) در این نوع از صرافی‌ها، طرفِ حسابِ ما، خود صرافی است و همین طور از مبلغ اختلاف قیمت در معامله یا خرید و فروش، اندازه‌ای سود کسب می‌نماییم که اگر صرافی مناسب و بدرد بخوری نباشد، اغلب این اختلاف (کارمزد) خیلی زیاد است.

2. بازار های معاملات :

بازارهای معاملات، به طور دقیق نظیر بازار معاملات در فارکس  یا  بازار معاملات تالار بورس است. در این بازارها در بیشتر مواقع طرفین معامله، به شکل مستقیم از راه یک سیستم معاملاتی (که نظیر آن در بازار بورس به کارگزاری شهرت دارد) با یکدیگر در ارتباط‌اند و می‌توانند سفارش‌های کلیه معامله‌گران فعال در بازار را در یک صفحه به شکل کاملاً لحظه‌ای مشاهده کنند. اگر به دنبال بهترین کارگزاری بورس هستید مطالعه مقاله "لیست بهترین کارگزاری های بورس" را به شما پیشنهاد می کنیم.

تمایز قیمت بین فروشنده و خریدار در این نوع از بازارها، اغلب مواقع بسیار کم است و این به سود افرادی است که معامله می‌کنند. شرکت‌های این سیستم‌های معاملاتی، در بیشتر مواقع کارمزد خیلی کمی از این معاملات را برای خودشان دریافت می‌کنند. اغلب حجم معاملات در این نوع از بازارها، خیلی بیشتر از صرافی‌ها است، به همین خاطر قیمت‌های خیلی زیادی در این سیستم‌ها می‌توان یافت که به سود طرفین معامله است. این هم یک مدل از روش خرید بیت کوین در کشورمان و سایر ارزهای دیجیتال در بازار است.

به طور دقیق چه چیزهایی در این نوع از بازارها معامله می‌شوند؟ در هر بازاری اغلب، همیشه حداقل ۲ واحد ارزش گوناگون موجود است که این‌ها با یکدیگر مبادله می‌گردد.

  • به طور مثال در بازار میوه و تره‌بار: میوه/ریال
  • در صرافی‌ها: دلار/ریال
  • در بازار بورس و اوراق بهادار: سهم/ریال
  • در بازار فاراکس: یورو/دلار، یورو/ین ژاپن و ... (که در اصلاح به این‌ها "جفت ارز" اطلاق می‌شود)؛ جهت آشنایی با فارکس و اصطلاحات آن مطالعه مقاله اصطلاحات بورس فارکس می تواند مفید باشد.
  • در صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین/ریال، اتریوم/ریال، تتر/ریال و ... 
  • در بازار ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین/اتریوم، بیت‌کوین/تتر، بیت‌کوین/ریال، تتر/ریال و....

چگونه بیت کوین بخریم؟ اغلب بازارهای معاملاتی، در مقابل صرافی‌ها، قیمت‌های مناسب‌تری را به طرفین معامله در این نوع از بازارها ارائه می‌کنند. ما در این جا ترجیح می‌دهیم تا در ادامه این بخش از مقاله، به آموزش معامله در انواع بازارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. 

به طور دقیق‌تر می‌شود نرخ بازار تره‌بار را (که حتی این توانایی در آن موجود است که در آن چانه‌زنی کرد) به عنوان مثال آورد، در مقابلِ یک مغازه میوه‌فروشی با قیمت‌های ثابت و گران‌تر. 

خرید بیت کوین در ایران

بازار معاملات ارز های دیجیتال (چگونه بیت کوین بخریم)

چگونه بیت کوین بخریم؟ مدتی پیش، در سایت بین‌المللی لوکال بیت‌کوینز، ایرانی‌ها این توانایی را داشتند به راحتی با فروشندگان و خریداران بیت‌کوین، ارتباط برقرار کنند و در مقابلِ پرداخت یا دریافت ریالی، با امنیت تمام بیت‌کوین را بفروشند یا بخرند. ولی به خاطر تحریم‌های ایالت متحده آمریکا، این سایت خدمات خودش را برای کاربران ایرانی به صورت کامل قطع نمود و اعلام داشت که طی مدت زمان مشخصی، معامله‌گران حساب‌هایشان را به محلی دیگر انتقال خواهند داد.

برای خرید و فروش بیت کوین بجای اقبال و بخت، از روش‌های تحلیلی معتبر و آموزش خرید بیت کوین استفاده نمایید.

جایگزین لوکال بیت‌ کوینز

اما معامله‌گران ایرانی برای این کار جایگزین لوکال بیت‌کوینز را هم پیدا کردند. ۳ سایت معتبر زیر به ترتیب، پرطرف‌دارترین و معروف‌ترین راهکارهای خرید و فروش بیت‌کوین و معامله ارزهای دیجیتال را به صورت کامل ارائه می‌نمایند:

  1. نوبیتکس ایرانی، آنلاین، مستقیم، تبادل امن مالی با وب‌سایت 
  2. اکسیر ایرانی، به صورت آفلاین، مستقیم، معامله‌گر مقابل با تبادل امن مالی 
  3. کیپ‌چنج خارجی، به صورت آفلاین، مستقیم، معامله‌گر مقابل با تبادل امن مالی


در میان گزینه‌هایی که در بالا آمده، پیشنهاد ما کمک گرفتن از پلتفرم معاملاتی "نوبیتکس" است. چراکه ۲ تمایز مهم با سایر گزینه‌های دیگر که بیان شد دارد:

  1. برای پرداخت و دریافت پول، تنها یک‌بار برای احراز هویت کفایت می‌کند. (در گزینه‌های دیگری که گفته شد باید در هر معامله با شخص جدیدی (در زمان دریافت ریال)، احراز هویت را مجدداً چک کرد).
  2. معاملات به صورت آنلاین است. در معاملات آنلاین ریال یا بیت‌کوین شما در نزد کارگزار معاملاتی نگهداری می‌شود و در واقع به نوعی محفوظ است، نظیر معاملات بازار بورس، معامله شما همچنین در لحظه درخواست، نهایی شده و به صورت کامل اجرا می‌گردد. اما در معاملات آفلاین، شما بعد از پیدا نمودن طرف مقابلتان، باید وارد عملیات تسویه حساب مستقیم با شخص مقابلتان بشوید؛ البته با روش‌های مختلف و راهکارهای سایت، با رعایت کلیه موارد اصولی و مهم، این روش هم امن محسوب می‌گردد، اما وقت و زمان بیشتری را ازتان خواهد می‌گیرد.

نام نویسی در صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال (خرید و فروش بیت کوین) نخست باید احراز هویت و عضویت در پلتفرم نوبیتکس به صورت کامل انجام شود.
اما برای این کار باید یک سری اقدامات را مرحله به مرحله انجام دهید. برای (معامله) خرید و فروش بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال باید نخست مراحل زیر را به صورت کامل و مرحله مرحله طی نمایید:

  1. با مشخصات شناسنامه‌ای و هویتی خودتان، عضو سایت نوبیتکس شوید.
  2. پس از عضویت، ایمیل و بعد از آن شماره موبایل خودتان را تأیید نمایید.
  3. تصویر کارت ملیتان را در سیستم به صورت کامل بارگذاری کنید.
  4. شماره حساب بانکی، شماره کارت و شماره شبای بانکی خودتان را هم در سیستم به صورت دقیق ثبت کنید.
  5. صبر کنید. پس از چند ساعت، مشخصات شما تأیید خواهد شد.
  6. در آخر هم باید جمله "تأیید شده سطح یک" را در بالای سمت چپ سایت خود ببینید.
  7. حالا تمامی امکانات سایت به صورت همه‌جانبه برایتان فعال می‌گردد.

و در آخر ...

اگر راهکارهای امن و مطمئن دیگری جهت معامله کردن رمز ارزها و همین طور خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگری توسط ریال سراغ دارید یا سایت‌های معتبر و شناخته شده‌ای را در این رابطه می‌شناسید، در قسمت نظرات سایت، تجربیات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.
 


 

کد خبر 433428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =