افزایش تعداد رمزارزها، افت سهم بیت‌کوین

مقایسه آمارهای موجود از رشد قیمت بیشتر رمزارزها نسبت به هفته گذشته حکایت می‌کند که در این میان، سهم بیت‌کوین بیش از همه بوده است.

آمارها نشان می‌دهند که وضع عمومی رمزارزها رو به بهبود است اما نوسان قیمت‌ها قابل اطمینان نیست. مقایسه آمارهای موجود از رشد قیمت بیشتر رمزارزها نسبت به هفته گذشته حکایت می‌کند که در این میان، سهم بیت‌کوین بیش از همه بوده است. با این حال، سهم بیت‌کوین از ارزش بازار رمزارزها با کاهش روبه‌رو شده و در حال حاضر به کمتر از ۴۴ درصد رسیده است. دلیل اصلی این کاهش سهم، افزایش چشمگیر تعداد ارزهای دیجیتال است که بخشی از سرمایه‌های بازار را جذب خود کرده‌اند. تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ رمزارز در جهان تولید و عرضه شده که بیش از ۵۷۰۰ مورد آن در بازارهای مختلف مورد دادوستد قرار می‌گیرند.
ارزش بازار رمزارزها نسبت به یک سال قبل روندی صعودی داشته و از ۲۷۰ میلیارد دلار به ۱۷۲۹ میلیارد دلار رسیده است. هر چند در مقایسه با نقطه اوج میانه ماه می (۲۴۹۹ میلیارد دلار) کاهش نشان می‌دهد. برخی کارشناسان معتقدند که تعداد رمزارزها همچنان رو به افزایش خواهد بود اما در نهایت تعداد انگشت‌شماری از آنها قادر به ادامه حیات خواهند بود. در حال حاضر، دولت‌های آمریکا و چین به همراه اروپایی‌ها برای کنترل این بازار نوپا و استراتژیک که آینده جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، تلاش می‌کنند. دو ابرقدرت جهان با قانونگذاری و تعیین مقررات سعی می‌کنند تا بیشترین بهره را از سرمایه‌های این بازار ببرند.
در اینجا به بیان دیدگاه‌های برخی معامله‌گران بازار رمزارزها به نقل از وبسایت tradingview می‌پردازیم.

  • بیت‌کوین به تدریج اما به طور مداوم از سطح ۳۱ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار رشد کرده است. برای نخستین بار از ۱۲ می، بیت‌کوین مقاومت ۴۰ هزار دلاری را شکست اما این به معنای آغاز جهش نیست.

  • رمزارز کاوا همراه بازار با افت قیمت ۷۰ درصدی روبه‌رو شد اما افزایش اخیر حجم معاملات نشان‌دهنده افزایش تمایل به این رمزارز است.

  • کاردانو در کانال نزولی قرار داشت اما با رشد محدودی مواجه شد و در حال حاضر در سطح حمایتی ۱.۵۷ دلار قرار دارد و ممکن است تا ۱.۷ دلار بالا برود.

کد خبر 434350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =