پیش بینی بازار ۱۴ مهر ۱۴۰۰/ مسافران بورسی بخوانند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم نقدینگی وارد شده به بورس به حدود یک ششم کاهش یافته است.

به گزارش صدای بورس؛ بازار سرمایه دیروز را مثبت به کار خود پایان داد و اینکه آیا فردا بازار مثبت خواهد بود یا خیر بیشتر تحت تاثیر عوامل روانی است. اغلب کارشناسان بورسی معتقدند بازار سرمایه در روزهای بین دو تعطیلی بی رمق به کار خود پایان می دهد.

شاپور شهبازی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه به صدای بورس گفت: وضعیت این روزهای بازار سرمایه شرایط مبهمی دارد. اگر به آمار مراجعه کنیم حجم نقدینگی که به این بازار در سال گذشته وارد شد، حدود یک ششم کاهش یافته است. همین خروج نقدینگی در یک سال اخیر و کاهش حجم معاملات بر شرایط کنونی بازار سایه گسترانیده است.

وی افزود: این کاهش ها حتی در هفته های اخیر نیز مشهود بوده، به طوری که ارزش معاملات هفته ابتدایی مهرماه نسبت به هفته پایانی شهریور سی درصد کاهش را نشان می دهد. این درحالی است که شرایط بنیادی بازار پتانسیل جذب نقدینگی را دارد.

رکود در کدام بازارها بیشتر است؛ طلا، سکه یا بورس؟


وی با بیان اینکه سردرگمی در تمامی بازارهای سرمایه گذاری اعم از مسکن و طلا و ارز نیز وجود دارد، بیان کرد: آخرین روز معاملاتی این هفته با توجه به قرار گرفتن در میان دو تعطیلی قطعا باعث رکود بیشتر حجم معاملات خواهد شد. در هفته اخیر شاهد نوسان در بازار سرمایه بودیم و فعلا نیز جز این، انتظاری از بازار نداریم.

پیش بینی بازار فردا

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص کل بورس از ابتدای سال تا کنون در حدود ۱۰ درصد رشد داشت که نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری وضعیت مناسبی ندارد. قیمت ارز با اینکه در بالاترین سطوح قیمتی یک سال اخیر قرار دارد اما گویا سرمایه گذاران بازار سرمایه خیلی این روزها به این محرک قوی عکس العملی نشان نداده‌اند در حالی که بازار همیشه به رشد نرخ ارز واکنش مثبت نشان می داده اما فعلا با تعطیلی پیش رو فردا بورس به طور حتم بازار کم حجم تری را حتی نسبت به روزهای قبل خود در پیش خواهد داشت.

کد خبر 439547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =