کاهش ۹۶۰۰ واحدی شاخص / حقوقی‌ها  ۵۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۶ آبان‌ماه، با کاهش ۹۶۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ افت ۹هزار و ۶۸۸واحدی شاخص کل ( ۰.۶۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۰هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۴درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۲۲۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، شستا و فارس بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎


بیشتر بخوانید:

وضعیت ارزش بازار و شاخص‌های سهام


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « ودرو و ساخت قطعات» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، فملی و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به خساپا، خودرو و رمپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سایپا با برتری ۱۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 441038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =