احداث عظیم ترین شهرک مسکونی در چاه مبارک و چند نکته

طبق آنچه در سایت های خبری درج شده ، هزینه خرید هر متر از زمین های پیش بینی شده برای اجرای طرح شهرک سازی ، هفتاد و پنج هزار تومان عنوان شده، اگر واقعا این مبلغ واقعیت داشته باشد باید نهادهای نظارتی و اجرایی از مدیران و دست اندرکاران اجرایی این طرح تقدیر کنند که در راستای تامین منافع و صلاح و صرفه جویی گام برداشته اند.

به گزارش صدای بورس، در خبرها آمده است که شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد که تا همین چند سال قبل بدلیل ترازهای بالای منفی تا آستانه انحلال و اعلام ورشکستگی پیش رفته بود ، اتفاقی که در صورت وقوع قریب به دو هزار نفر نیرو که بیش از ٦٠ درصد آنان نیروهای بومی استان بوشهر هستند ، از کار بیکار می شدند و جمیعتی قریب به هزار نفر به نیروهای بیکار استان اضافه می شدند ، این روزها نه تنها به ثبات و ساحل آرامش رسیده بلکه در حاشیه یک نمایشگاه در عسلویه مدیرعامل این شرکت با یکی از بانکهای کشوری تفاهم نامه ساخت عظیم ترین شهرک مسکونی در شهرستان عسلویه را به امضاء رسانیده است، اتفاقی که می تواند از جوانب مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

  • اراضی مدنظر برای اجرای این طرح در محدوده شهرستان عسلویه و در حوزه جغرافیایی بخش چاه مبارک پیش بینی شده است، اتفاقی که شاید برای مردم شهرستان عسلویه بسیار جذاب بنظر برسد و آنها که تا پیش از این معتقد بودند کارکنان صنعت حاضر نیستند همجوار با آنان زندگی کنند ، با اجرای این طرح شاهد حضور خانواده های کارکنان صنعت در همسایگی با خود باشند. پیش از این صنعت شهرستان جم را به دلیل داشتن آب و هوای مناسب تری همواره برای سکونت و احداث شهرکها نظر داشته اند.
  • طبق آنچه در سایت های خبری درج شده ، هزینه خرید هر متر از زمین های پیش بینی شده برای اجرای طرح شهرک سازی ، هفتاد و پنج هزار تومان عنوان شده، اگر واقعا این مبلغ واقعیت داشته باشد باید نهادهای نظارتی و اجرایی از مدیران و دست اندرکاران اجرایی این طرح تقدیر کنند که در راستای تامین منافع و صلاح و صرفه جویی گام برداشته اند.
  • ساخت و احداث این شهرک ضمن ایجاد اشتغال پایدار و از آنجایی که صنعت معمولا از قدیم الایام در راستای رفاه کارکنان و خانواده های کارکنان خود امکانات مطلوبی ایجاد می کند ، نوید این را می دهد که مردم چاه مبارک ، عسلویه و دهها روستای همجوار نیز از این امکانات بهره ببرند .
  • ضمن تحسین این اتفاق ، باید به این نکته توجه داشت که شرکتهای پتروشیمی در کنار رسیدگی به وضعیت خانواده های خود در راستای تامین امکانات بهداشتی ، درمانی ، آموزشی ، فرهنگی و ورزشی مردم بومی منطقه خصوصا شهرستان عسلویه نیز به عنوان پیوست این طرح باید اهتمام جدی داشته باشند.

✅تلویزیون صنعت پتروشیمی ایران در کنار خانواده بزرگ پتروشیمی
https://www.instagram.com/p/CXUFTRLLaOy/?utm_medium=copy_link

کد خبر 442756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =