دعوای حقوقی ایران علیه ایرباس و ATR برسر چیست؟

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اقدام حقوقی ایران در برابر این اقدام ایرباس و ای تی ار گفت: ما به این اعتراض داریم و دعوای حقوقی را دنبال می‌کنیم اما هر بار این موضوع مطرح می‌شود آن را به تحریم ارتباط می‌دهند.

به گزارش صدای بورس، محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی درباره هواپیماهایی که به دلیل نبود قطعات دو جانبه زمین‌گیر هستند، اظهار داشت: هواپیمایی که به دلیل نبود قطعه‌ای با استفاده دو جانبه زمین گیر باشد نداریم.

وی تاکید کرد: چرخه تامین قطعات هواپیما جزو موارد تحریم هستند و این چرخه ارتباطی به قطعات دو جانبه ندارد که مشکلات متوجه این بخش باشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعهدات دو شرکت ایرباس و ای تی آره برای ارایه قطعات مورد نیاز به ایلنا گفت: در قراردادهای خرید هواپیما قطعا پیوست فنی و پشتیبانی وجود داشته است و اساسا در هر قراردادی این موضوعات دیده می‌شود.

محمدی‌بخش ادامه داد: قراردادهای خرید هواپیما قراردادهای دو روزه نیست بلکه یک قرار داد طولانی مدت است و هر دو شرکت ای تی ار و ایرباس براساس قرارداد و قوانین بین المللی موظف هستند این پشتیبانی و تامین قطعات را انجام دهند اما در حال حاضر این تعهد را متوقف کرده‌اند.


بیشتربخوانید:موافقت با سوخت یارانه‌ای بالگردها


وی با اشاره به اقدام حقوقی ایران در برابر این اقدام ایرباس و ای تی ار گفت: ما به این اعتراض داریم و دعوای حقوقی را دنبال می‌کنیم اما هر بار این موضوع مطرح می‌شود آن را به تحریم ارتباط می‌دهند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این بحثی است که ایکائو باید آن را به عنوان سند بالادستی دنبال کند و موضوع ایمنی و جان مردم است و شرکت‌های ایرباس و ای تی ار نباید جان مردم را مستمسک موضوعات تحریمی قرار دهند.

محمدی‌بخش افزود: قرارداد بین المللی بین ایران و این شرکت‌ها منعقد شده و همه آن را پذیرفته‌اند بنابراین طرف قرارداد باید طبق قرارداد قطعات مورد نیاز هواپیماهای خریداری شده را تحویل دهند.

کد خبر 444163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =