به گزارش صدای بورس، مدرس خیابانی گفت: از طریق حمل و نقل ترکیبی و اتصال بندر چابهار به شبکه راه آهن ، کالا از هند وارد بندر چابهار شده و به بنادر شمالی کشور و سپس به بنادر روسیه در دریای خزر گسیل میشود، پس از آن در دو مسیر به سمت مسکو و سن پترزبورگ در روسیه رسیده از آنجا نیز به شمال اروپا حمل میشود.
به گفته مدیرعامل کشتیرانی، با اجرای راهبرد ملی احیاء کریدور شمال- جنوب، این مسیر حمل از منظر اقتصادی در بلندمدت سودآور خواهد بود و از منظر سیاسی و توسعه روابط کشور در سطح بینالملل نیز این مسیر حمل و نقلی قادر به ایجاد تحولاتی مثبت است.
بیشتربخوانید:تجارت خارجی ایران از ٧٢ میلیارد دلار گذشت
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برای افزایش تبادلات بینالمللی اولویتدهی به تکمیل کریدورهای بینالمللی و برقراری ترانزیت با کشورهای همسایه و سایر کشورها در راستای منافع مشترک اقتصادی و تقویت حمل و نقل ترکیبی در دستور کار قرار دارد.
نظر شما