شاراک؛ سودساز و ۲۰ درصد بالاتر از سقف تاریخی مرداد ۹۹

سود خالص شاراک از ۲۷ درصد به ۳۱ درصد در سال جاری رسیده که قابل توجه است.

صدای بورس؛ پتروشیمی شازند با نماد «شاراک» یکی از سهم‌های گروه شیمیایی است، در این گزارش به صورت کوتاه وضعیت بنیادی و تکنیکال این سهم را بررسی می‌کنیم:

درآمدهای عملیاتی شاراک در صورت‌مالی ۹ ماهه آن با افزایش ۱۱۲ درصدی به ۱۴۸۹۱ میلیارد تومان رسیده نکته مثبت آن است که بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی افزایش ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد که کمتر از افزایش درآمد عملیاتی است، نسبت هزینه به درآمد در صورت‌مالی ۹ ماهه سال گذشته ۷۲ درصد بوده که کاهش چهار درصدی به ۶۸ درصد رسیده و باعث افزایش سود ناخالص به همین میزان شده و حاشیه سود ناخالص این نماد به ۳۲ درصد رسیده است. مانده موجودی نقد پایان دوره شاراک نیز با افزایش ۲۹۸ درصدی به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده که سودسازی این نماد را تایید می‌کند.

سود خالص نیز از ۲۷ درصد به ۳۱ درصد در سال جاری رسیده که قابل توجه است، EPS تی تی ام این نماد ۷۶۲۵ ریال بوده اما EPS گذشته نگر این نماد ۵۷۷۰ ریال است، نسبت PبهS گذشته نگر نیز ۲.۱۶ بوده و PبهE گذشته نگر این نماد نیز به ۶.۹۱ رسیده که بیش از ۱.۵ واحد از برآورد TTM آن بالاتر است.

تحلیل تکنیکال
نمودار ماهانه این سهم، ذهن را به یاد الگوی کلاسیک دسته فنجان می‌اندازد، به تصویر زیر نگاه کنید:

شاراک؛ سودساز و ۲۰ درصد بالاتر از سقف تاریخی مرداد ۹۹

منفی شدن شاراک در شش ماه اخیر باعث شده با کمترین حجم معاملاتی روبه‌رو شود، RSI در تایم فریم ماهانه در حال خروج از ناحیه پرتقاضا است که ادامه این روند می‌تواند به ریزشی شدن بیشتر شاراک کمک کند، البته احتمالا شاراک در نقطه S۱ پیوت لاین حمایت شود و باید دید این اتفاق می‌افتد یا خیر؟

در هر حال اگر این سهم را در اوج ریزش بازار خریده بودید و تا به امروز نگه می‌داشتید ، ۲۰ درصد نیز در سود بودید، بر خلاف بسیاری از نمادهای دیگر.

کد خبر 446080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =