اخبار خوشی در راه است

تا هفته آینده احتمالا اخبار مثبتی از برجام خواهیم شنید؛ بنابراین احتمالا اثراتی را در دلار شاهد هستیم.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ در صنایع بزرگ گزینه‌های خوب و مطمئنی وجود دارد که می‌توان آنها را در اوره سازان، پالایشگاهی‌ها، فلزات و سنگ آهنی‌ها جستجو کرد.

امین دامچه، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کاریزما در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: معاملات این روزهای بازار سرمایه نشان از به تعادل رسیدن می‌دهد. همچنین ارزش معاملات این روزها بالای ۳ هزار میلیارد تومان و سرعت خروج نقدینگی از بازار در حال کاهش است. سفارش‌های خرید خوب حمایتی در برخی از سهام مشاهده می‌شود و در کنار آن مشاهده رگبار اخبار ساختاری مثبتی که بارها اشاره می‌کردیم، اما اجرایی نمی‌شد که این اتفاقات نشان از رسیدن بازار به تعادل دارد.

وی افزود: برطرف شدن برخی از مشکلات همانند طلب اوره سازان که با پیگیری‌های فراوان بالاخره ردیف بودجه گرفت و یا تعیین تکلیف ضمنی نرخ گاز خوراک و گاز سوخت و همچنین کاهش معنادار نرخ بهره بانکی، امید به آینده بازار را افزایش داده است، اما نکته جالب اینجاست که سرعت خروج نقدینگی حقیقی‌ها کاهش یافته، هرچند تمام نشده است.

به گفته دامچه از دی ماه ۹۸ تا مرداد ۹۹ حدود ۱۲۰همت وارد بازار شد؛ درحالی که از مرداد ۹۹ تا امروز حدود ۱۴۰همت از بازار خارج شده است. پول‌هایی که یا وارد بازارهای موازی از جمله ارز دیجیتال شده و یا در اوراق یا سپرده بانکی پارک شده تا زمان مناسب وارد بازار شود. همچنین تا هفته آینده احتمالا اخبار مثبتی از برجام خواهیم شنید؛ بنابراین احتمالا اثراتی را در دلار شاهد هستیم.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کاریزما تصریح کرد: پس لرزه‌های این موضوع روز چهارشنبه در بازار هرات مشاهده شد که برای ساعاتی دلار در کانال ۲۶ هزار تومان معامله می‌شد. اما قیمت ذاتی دلار همین محدوده ۲۷ هزار تومان است؛ بنابراین هر افت هیجانی، چندان پایدار نخواهد بود. به طور مثال برخی از کارشناسان اعداد ۲۰ هزار تومان را مطرح می‌کنند که احتمالش کم است؛ اگر به این محدوده هم رسید پایدار نخواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود عرضه‌ها در سهام دلاری کمی افزایش یابد، ولی به دلیل حمایت قاطعانه از آنها، افت قابل توجهی را در آنها انتظار نداریم.

وی افزود: در کل شاخص در محدوده ۱.۳۰۰.۰۰۰ واحد نوسان می‌کند و به نظر نمی‌رسد بیش از این کاهش یابد چراکه برخی از عوامل ناامیدکننده از بین رفته است. همچنین اثرات افت دلار، پیشتر در قیمت سهام لحاظ شده است.

دامچه بیان کرد: در صنایع بزرگ گزینه‌های خوب و مطمئنی وجود دارد که می‌توان آنها را در اوره سازان، پالایشگاهی‌ها، فلزات و سنگ آهنی‌ها جستجو کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازار تمایل بیشتری به خرید سهام ریالی ارزنده داشته باشد.

وی عنوان کرد: در این حوزه حتما سهام مدنظر توجیه بنیادی را داشته باشد. طبیعتا گروه خودرو و بانک می‌تواند در مرکز توجه قرار گیرند. به عنوان مثال، خبهمن و بانک ملت کم ریسک هستند. همچنین در گروه بیمه، بیمه آسیا، در گروه شیشه، کگاز، در گروه کاشی و سرامیک، کحافظ و کسرا، در گروه لاستیک، پکرمان و پاسا، در گروه رایانه و انفورماتیک، های وب، در گروه سیمانی، سباقر، سپاها و سهگمت، در گروه دارویی، هجرت، در گروه نیروگاهی، بمپنا و رمپنا، در حمل و نقل دریایی، حسینا و حتاید و در گروه غذایی، سپید، زکوثر و غبشهر گزینه‌هایی کم ریسک و قابل ارزیابی هستند.

کد خبر 446410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    خیلی خوب