نوسازی واحدهای مسکن روستایی متوقف شده است

رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان تمایلی به دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ندارند و همین موضوع باعث شده از آبان سال گذشته فعالیت نوسازی مسکن روستایی متوقف شود.

به گزارش صدای بورس، اکبر نیکزاد گفت: ۲ میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون نوسازی و بازسازی شده‌اند اما از آبان سال گذشته فعالیت نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی متوقف شده و بسیاری از روستاییان واحدهای خود را با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان نوسازی نمی کنند چرا که معتقد هستند واحدهای آنها با این میزان تسهیلات نیمه کاره می ماند.

به گفته رئیس بنیاد مسکن ۹۵ میلیارد تومان هرساله در قالب بودجه به حساب ۱۰۰ امام (از طریق این حساب ساخت تمامی واحدهای مسکن محرومان در شهرهای مختلف ساخته می‌شد) پرداخت می‌شد که امسال این مبلغ پرداخت نشده است.


بیشتر بخوانید: دولت تمام قد برای ساخت یک میلیون مسکن در سال ایستاده است


او می گوید: ۸ هزار واحد مسکن مهر به دلیل مشکلات تعاونی‌ها باقی مانده است که امیدوار هستیم این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزانه ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی می شود که با توقف پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی اجرای این واحدها متوقف شده است. سازمان برنامه و بودجه با وجود تاکیدات رئیس جمهور پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی را متوقف کرده و آن را تورم زا می‌داند.

کد خبر 449843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غیب الله خانی IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    من ضامن هم بردم اما میخواهم انصراف بدم مگه بیمارم که با صد میلیون شروع به ساختن یه واحد 80متری بکنم کلی خرج کردم اما پشیمانم هر کس میخواد وام بگیره اول تحقیق کنه با 200ملیونم نمیشه اینها هیچوقت به نفع ما کار نمیکنن خدا ازشون نگذره واگذار کردم به خدا
  • فاطمه IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    تورو خدا وام مسکن ۲۰۰تومانی را بدید مارو حیرون کردین چرا فقط فکر خودتونین اگر مسئولی کار بلد نیست باید برکنار بشه ما روستایی ها مگه چه توقعی از دولت داریم غیر از این که یه خونه تو روستا داشته باشیم
  • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    بخدا این دیگه چه کاریه با مردم بازی کردین . الان شش ماه هست که میگید از هفته آینده. حالا میگن که مشکل داره .ریس جمهور باید ورود کنه
  • جلال زرین فر GB ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    با تشکر از آقای دکتر نیکزاد که شبانه روز پیگیر وام مسکن روستایی هستند ممنون از زحمات شما ۱۴