۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
شاراک؛ سودده و رو به بالا

شاراک یا پتروشیمی شازند یکی از نمادهای گروه شیمیایی است که توانسته ۱۸ محصول را در بازار داخلی تولید و به فروش برساند و ۱۰ محصول را نیز در بازار صادراتی به فروش برساند، این پتروشیمی در بازار داخلی بیشتر محصولات خود را به فروش رسانده و فروش یک ساله داخلی این نماد به ۱۲۹۴۹ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال قبل افزایش ۷۶ درصدی را نشان می دهد.

صدای بورس- وحید بلالی؛ شاراک یا پتروشیمی شازند یکی از نمادهای گروه شیمیایی است که توانسته ۱۸ محصول را در بازار داخلی تولید و به فروش برساند و ۱۰ محصول را نیز در بازار صادراتی به فروش برساند، این پتروشیمی در بازار داخلی بیشتر محصولات خود را به فروش رسانده و فروش یک ساله داخلی این نماد به ۱۲۹۴۹ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال قبل افزایش ۷۶ درصدی را نشان می دهد.

شاراک در بازار صادراتی نیز توانسته با فروش ۷۵۸۹ میلیارد تومانی محصولات در بازار صادراتی نسبت به سال قبل افزایش ۱۰۱ درصدی را نشان می دهد، کل درآمد شاراک نیز به ۲۰۵۳۹ میلیارد تومان رسیده که درآمد این شرکت در سال ۹۹ به میزان ۱۱۱۴۹ میلیارد تومان رسیده بود.

شرکت هایی که صادرات خوب و قوی دارند و می توانند محصولات خود را در بازار آزاد صادراتی به فروش برسانند معمولا eps بالایی دارند و شاراک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و eps این شرکت به ۷۶۰۰ ریال رسیده است، نسبت p بر s این شرکت نیز در محدوده ۱.۸۲ بوده و نشان دهنده این است که این شرکت در فروش نیز خوب عمل کرده است. نسبت p برe این نماد نیز در محدوده ۶ و یک واحد کمتر از متوسط گروه است.

تحلیل قیمتی
شاراک در تایم فریم ماهانه بعد از ریزش پنج ماهه که مختص اواخر شهریور تا انتهای بهمن است توانسته دو ماه اخیر پرتقاضا شود.

Chart شاراک, MN1, 2022.04.17 15:07 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شاراک در تایم فریم هفتگی نیز یک گارد صعودی به سمت بالا گرفته است و داخل یک کانال صعودی قرار دارد، که انتظار می رود به میدلاین این کانال در آینده واکنش نشان می دهد.

Chart شاراک, W1, 2022.04.17 15:09 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شاراک در تایم فریم روزانه هم توانسته با یک کندل جمع آوری شونده در معاملات روز یکشنبه همراه باشد.

Chart شاراک, D1, 2022.04.17 15:14 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۸۴ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز یکشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۲۶۱ هزار سهم
سرانه: ۱۶ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۶۱ هزار سهم
سرانه: ۱۹ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۹ هزار سهم
فروش حقوقی: ۱۱۹ هزار سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۶.۴ M سهم
سرانه: ۳۶ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳.۵ M سهم
سرانه: ۲۷ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۵۴ هزار سهم
فروش حقوقی: ۳.۱ M سهم

در محدوده مثبت و منفی سهم حقوقی سهم بیشتر عرضه کرده تا تقاضا اما این سهم به مدد حقیقی ها توانسته به آستانه صف خرید برسد.

کد خبر 450376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =