به گزارش صدای بورس، یک کالا از زمانی که سفر خود را در دیجیکالا شروع میکند، مراحل مختلفی را از سر میگذراند تا به دست مصرف کننده نهایی برسد؛ از بازاریابی و تولید محتوا گرفته تا لجستیک، بیمه، سوخت و نیز انبارداری، پردازش و بسته بندی و ارسال و خدمات پس از فروش. هر کدام از این مراحل دیجیکالا را به عنوان پلتفرم مارکت پلیس، متحمل هزینههایی میکند که در هزینه ارسال تأثیر میگذارد. اما کاربران چطور میتوانند سفارشهای خودرا از دیجیکالا رایگان دریافت کنند؟
آستانه ارسال رایگان
آستانه ارسال رایگان برای سفارشهای عادی ۵۰۰ هزار تومان و برای سفارشهای سوپرمارکتی ۳۰۰ هزار تومان است.
به طور دقیقتر، سفارشهایی که شامل اقلامی هستند که با ارسال عادی به دست مشتری میرسند، در صورتی که در سبد های خرید بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان قرار بگیرند به صورت رایگان ارسال میشوند و سفارشهایی که شامل اقلام سوپرمارکتی هستند و با ارسال سریع سوپرمارکتی به دست مشتری میرسند در صورتیکه در سبدهای خرید بالاتر از ۳۰۰ هزار تومان قرار بگیرند به صورت رایگان ارسال میشوند.
سفارشهای یک مرسولهای، سفارشهای چند مرسولهای
ماهیت کالاها، اینکه عادی باشند یا سوپرمارکتی و در سفارشهای یک مرسوله ای قرار بگیرند یا سفارشهای چند مرسولهای، هزینه ارسال را تغییر میدهد. تمامی کالاها امکان ارسال همزمان با یکدیگر را ندارند.
بیشتر بخوانید: دیجیکالا چرا عرضه اولیه نشد؟
کالاها بسته به ماهیتشان در انبارهای مختلفی قرار دارند که شیوه پردازش متفاوتی هم دارند؛ کالاهای سوپرمارکتی (دارای عکس کامیون سبز رنگ) به دلیل ماهیت و شیوه نگهداریشان در انبارهای متفاوتی (مرکز پردازش شادآباد) قرار دارند که بعد از ثبت سفارش پردازش و با ارسال سریع به دست مشتری میرسند. کالاهای بزرگ و سنگین هم در انبار جداگانهای (انبار بادامک) قرار دارند که اگر در سفارش کاربر قرار داشته باشند، باید از انبار دیگری و به شیوه متفاوتی ارسال شوند و به همین علت، هزینه و زمان ارسال آن هم متفاوت با دیگر کالاهاست.
دیجیپلاس و دیجیکالا جت
یکی از روشهای دیگر برای رایگان تمام شدن هزینه ارسال، عضویت در سرویس ویژه دیجیپلاس است. اعضای دیجی پلاس در مقایسه با سایر کاربران عادی میتوانند تا ۴ سفارش زیر ۵۰۰ هزار تومان در ماه را نیز به صورت رایگان دریافت کنند. ارسال رایگان، یکی از مزیتهای دیجیپلاس در کنار امکان ارسال فوری، هدیه نقدی، شگفت انگیز اختصاصی، ضمانت طولانی مدت تر بازگشت کالا و اولویت ویژه پشتیبانی است.
همچنین استفاده از سرویس دیجیکالا جت برای خرید محصولات سوپرمارکتی شامل هزینه ارسال نمیشود. یکی از مزیتهای دیجیکالا جت ارسال رایگان برای هر مقدار خرید است.
قیمت گذاری هزینه ارسال به روش پویا
به گزارش خبرآنلاین، همانطور که هزینهارسال برای کالاهایی با ماهیتهای مختلف یکسان نیست، در مورد هر کدام از کالاها نیز نرخ هزینه ارسال تفاوت دارد. محاسبه هزینه ارسال بــرای ســفارشهایی کــه نیازمنــد پرداخــت هزینــه ارســال توســط مشــتری هســتند (به سقف ارسال رایگان نمیرسند) به روش قیمت گــذاری پویــا (Dynamic Shipping Fee) انجام میشود. در ایــن روش، هزینــه ارســال بــا توجــه بــه متغیرهای مختلف مانند انــدازه، مشــخصات ســفارش، مــکان و زمــان انتخــاب شــده توســط مشــتری انجــام میشــود و به طور متوسط ۳۰هــزار تومــان است.
برای تجربه خرید آگاهانه و هوشمندانه از دیجیکالا لازم است تمام جوانب را در نظر بگیریم و شرایط مختلف را بررسی کنیم. قرار دادن سفارشهایی از یک جنس در یک سبد خرید و رساندن آیتمهای کالا تا آستانه ارسال رایگان و استفاده از دیجیپلاس، کمک میکند تا بدون پرداخت هزینه ارسال، سفارشها را دریافت کنیم.
نظر شما