دامنه نوسان عامل تسریع در تعادل سهم

نمی‌شود انتظار داشت تغییر تدریجی دامنه‌نوسان تاثیر ناگهانی بر بازار داشته باشد و به صورت دقیق نمی‌توان گفت که رویه فعلی سازمان تاثیر مثبتی یا منفی داشته است یا خیر.

صدای بورس- مرضیه حیدری: یکی از مهمترین اقداماتی که در کارنامه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده افزایش تدریجی دامنه نوسان است که تاکنون از ۵ به ۶ درصد رسیده و قرار است تا پایان سال این عدد به ۱۰درصد برسد، این اقدام از نظر کارشناسان تاکنون با تاثیراتی همراه بوده و در ادامه با افزایش آن تاثیرات بیشتری نیز برجای خواهد گذاشت.

یوسف پاشانژاد،کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی کشورکه با نوسانات قیمتی زیاد و تورم روبرو هستیم، گفت: بهترین روش برای تغییر دامنه نوسان افزایش تدریجی و با توجه به اندازه شرکت‌ها و عمق بازار سهم هست که توسط سازمان هم همین رویه پیش گرفته شده است.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: نمی‌شود انتظار داشت تغییر تدریجی دامنه‌نوسان تاثیر ناگهانی بر بازار داشته باشد و به صورت دقیق نمی‌توان گفت که رویه فعلی سازمان تاثیر مثبتی یا منفی داشته است یا خیر.

وی در نهایت عنوان کرد: در برخی موارد باعث تسریع در تعادل سهم و افزایش نقدشوندگی شده است و به نظر می‌رسد ادامه رویه مذکور مناسب خواهد بود و افزایش دامنه نوسان آثار مثبتی بر نقدشوندگی خواهد داشت.

کد خبر 457870

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =