کدام کالاها در مرداد ارزان شدند / جدول

بررسی آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، سه گروه از مجموع کالاهایی که در دسته خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها قرار دارند طی یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه شدند.

به گزارش صدای بورس، براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی در مرداد به ترتیب ۴۰.۹ درصد و ۴۴.۴ درصد بوده است که برای خانوارهای شهری ۰.۹ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ۱.۲ واحد درصد افزایش داشته است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «ادویه و چاشنی ( »سس مایونز و سس گوجه فرنگی) و گروه «نان و غلات» (کیک و بیسکویت) می‌باشد.در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»،گروه «بهداشت و درمان» (انواع دارو)،گروه «هتل و رستوران» (غذاهای سرو شده در رستوران) و اجاره بها بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در ماه جاری گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان»(مرغ ماشینی) و گروه «روغن‌ها و چربی‌ها» (روغن نباتی جامد) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.

جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بر حسب بخش‌های اصلی و برخی گروه‌ها و طبقات کالایی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

کالاهای اساسی , مرکز آمار ایران ,

منبع: تسنیم

کد خبر 458013

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نان جهان سنگ می شود!

    نان جهان سنگ می شود!

    نارندا مودی نخست وزیر هند پس از حمله روسیه به اوکراین جسورانه اعلام کرد که کشورش آماده تأمین غذای جهان است ولی در کمتر از چهار ماه بعد اعلام شد که دولت باید واردات گندم را در نظر بگیرد.

  • بیشترین شکایات مردمی از بازار کدام محصولات است

    بیشترین شکایات مردمی از بازار کدام محصولات است

    به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در پنج ماهه امسال بیشترین شکایات در گروه کالایی نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر و خودرو مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.

  • صنعت ایران به کدام سمت پیش می‌رود؟

    صنعت ایران به کدام سمت پیش می‌رود؟

    با توجه به رکود جهانی و اجرای سیاست انقباض پولی توسط بانک مرکزی، صنایع کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

  • این افراد قیمت گوشت را بالا بردند

    این افراد قیمت گوشت را بالا بردند

    رئیس انجمن صنفی گاوداران‌ گفت: با توجه به نرخ فعلی دام‌ زنده، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است.

  • یارانه ها به چه صورت ادامه پیدا می‌کند؛ نقدی یا کالابرگ؟

    یارانه ها به چه صورت ادامه پیدا می‌کند؛ نقدی یا کالابرگ؟

    محسن زنگنه با بیان اینکه شیوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، یک شیوه اشتباه و غلط بود تاکید کرد که باید این یارانه به صورت ریالی و در انتهای زنجیره‌ تولید داده شود. همچنین ما باید به خانواده‌ اجازه دهیم خودش مبلغ یارانه را مدیریت کند و در شرایط کنونی کالابرگ موضوعیتی ندارد و نمی‌توان یارانه نقدی را حذف کرد.

  • سالن دولتی رایگان برای جشن ازدواج و فرزندآوری

    سالن دولتی رایگان برای جشن ازدواج و فرزندآوری

    معاون وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که سالن‌ها و تالارهای نهادها و سازمان‌های دولتی به صورت رایگان برای ازدواج در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. این جدیدترین امتیاز دولت در جهت افزایش ازدواج و جوانی جمعیت است.

  •  واردات مواد اولیه دارو از پرداخت مالیات معاف شد

    واردات مواد اولیه دارو از پرداخت مالیات معاف شد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =