ایران جزو فناوری‌های برتر در آسیای جنوبی

در ادامه مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که روز دوشنبه ۲۵ مهرماه در محل سالن همایش‌های بین‌الملل کیش برگزار شد، علیرضا دلیری، دستیار ویژه معاون علمی رئیس جمهور به ارائه توضیحاتی درمورد سرمایه‌گذاری پرداخت.

صدای بورس- دلیری در ابتدا گفت: دو موضوع به هم پیوسته وجود دارد، سرمایه‌گذاری و تولید و تامین مالی که برگزارکنندگان همایش نگاه همپوشانی آن دو موضوع را در نظر داشتند.

وی اضافه کرد: سطح فناوری در حال پیشرفت است، اقتصاد دنیا دانش محور و فناور محور می‌شود و فعالیت های سنتی و تامین مالی سنتی و سرمایه‌گذاران سنتی جمع شده و تبدیل به واحدهای آر اند دی شده اند.

به گفته او، علم و دانش و ایده ها مسیر خود را پیدا می کنند و در زندگی روزمره مردم رسوخ می کنند. افق آینده فناوری متفاوت تر از چیزی است که ما می بینیم و تعریف یونسکو این است که شخصی باسواد است که بتواند در زندگی خود و دیگران تغییر ایجاد کند.

دلیری درمورد استفاده از هوش‌های مصنوعی تاکید کرد: هوش مصنوعی، آینده روزمره ماست. در بازارهای مالی قطعا ملموس است و فناوری اتصال خودروهای هوشمند به زودی دنیا و خدمات دنیا را پوشش خواهد داد.

وی درمورد وضعیت اینترنت و استارتاپ‌ها افزود: اینترنت بحث عادی نیست و خدمات مالی به سمت پلتفرم های اینترنتی می رود، همچنین در بحث تولید و استارتاپ‌ها قدم هایی برداشته ایم و تعدادی از جوان‌ها درگیر این موضوع شده و بحث استارتاپ‌ها را متحول کرده اند، اعتماد به این جوان ها اولویت است.

دستیار ویژه معاون علمی رئیس جمهور گفت: در بازار سرمایه اتفاقات خوبی افتاده و به تازگی در سازمان بورس شاخه نوآوری و دانش بنیان در حال راه اندازی است. تپسی نیز به عنوان اولین شرکت استارتاپی عرضه شد که در زمان ۸ دقیقه رکورد عرضه های بازار سرمایه را شکست. همچنین ۷۴ درصد دارایی های تپسی دارایی نامشهود است.

به گفته دلیری، فرابورس در کراود فاندینگ همکاری خوبی داشته و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تامین مالی خرد داشته ایم‌. همچنین اعتبارسنجی در بازار پول باید طبق آیتم های دنیا باشد و ارزش اشخاص و دانش آنها باید اعتبارسنجی شود.

او در پایان تصریح کرد: ما جزو فناوری های برتر در آسیای جنوبی بوده ایم و دانش و ایده های خود را تبدیل به محصول کرده ایم ولی گمان می رود تا ۲۰ درصد موفق بوده ایم، باید به خودمان اعتماد کنیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

ادامه دارد...

کد خبر 461132

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =