تحویل موفقیت آمیز سومین پروژه بانک مسکن

صبح امروز مراسم افتتاح پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت آباد باحضور سرپرست بانک مسکن، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ در ابتدای این مراسم شهاب الدین شمس، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ضمن تبریک دهه فجر گفت: مجموعه صندوق‌های زمین و مسکن مجموعه هایی هستند که به صورت ابزارهای نوین در بازار سرمایه معرفی شدند و در واقع اولین نمونه‌های آن‌ و شاید بتوان گفت تنها نمونه‌های آن را مجموعه بانک مسکن راه اندازی شد.

وی ادامه داد: تعداد سه صندوق زمین و ساختمان به طور کل ایجاد شده است که هر سه صندوق در زیر مجموعه بانک مسکن و به کمک سازنده‌هایی که زیر مجموعه بانک مسکن هستند احداث شده اند. این صندوق ها با متوالی‌گری تامین سرمایه مسکن پیش رفتند و امروز سومین پروژه نیز افتتاح و تحویل داده شد.

شمس با اشاره به موفق بودن دو پروژه قبلی گفت: مهمترین نکته ای که لازم است در مورد این نوع صندوق ها گفته شود این است که با سرمایه مردم ایجاد می‌شوند؛ یعنی قسمت تامین مسکن و ساخت و ساز کشور توسط سرمایه مردم صورت می گیرد.


بیشتر بخوانید: سرعت در اجرا، کیفیت و ایمنی پروژه‌ها سه رکن اساسی


مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن بیان کرد: در مورد زمین مشکلی وجود ندارد و به میزان کافی موجود است؛ همچنین تکنولوژی ساخت نیز در کشور وجود دارد. مدیریت پروژه و تامین مالی بخش مهمی است که صندوق های زمین ساختمان کمک می‌کنند سرمایه از طریق مردم تامین شود و بعضا افرادی که از طریق خرید این یونیت ها مالک شدند از این رشد قیمت در بخش مسکن منتفع می شوند.

وی افزود: پروژه‌های ساختمانی، پروژه هایی زمان‌بر هستند و یک مجموعه بزرگی در طول زمان هستند که کمک می‌کنند فعالیت ها به نتیجه برسند. پروژه نگین دولت آباد در حدود ۶ سال پیش پایه ریزی شد و قرار بود ۳الی ۴سال طول بکشد اما مواردی همچون کرونا و سایر مسائلی که در راه این پروژه قرار گرفت موجب شد فرایند زمان بر شود اما در انتها به کمک مجموعه مجری، ناظر، متولی و سرمایه گذار و البته نهاد ناظر سازمان بورس مسائل از پیش رو برداشته و پروژه امروز افتتاح شد.

کد خبر 467274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =