به گزارش صدای بورس، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به ضرورت آنلاین شدن و ارائه خدمات غیر حضوری بانکها گفت: اساس دولت الکترونیک ارائه کلیه خدمات به صورت غیر حضوری است یعنی در حوزه مجازی امکان اخذ خدمات از دولت وجود داشته باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانکها به این علت که بسیار مخاطب مردم هستند و مردم نیز مخاطب آنها هستند همواره مدنظر قرار گرفته که بتوانند با ایجاد یک شرایطی امکان دسترسی مردم به خدمات را در کمترین زمان و صرف کمترین هزینه تسهیل کنند.
پورابراهیمی موضوع آنلاین شدن و ارائه خدمات غیرحضوری توسط بانکها را در راستای ضوابط و مقررات قانونی دانست و بیان داشت: در قانون بودجه و در قوانین پایه این مسئله آمده است و بخشی از بانکها نیز این کار را شروع کردند و درحال ارائه خدمات غیرحضوری هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص نحوه پرداخت وامهای قرضالحسنه توسط بانکها تشریح کرد: بانکهای مربوطه که وامهای قرضالحسنه پرداخت میکنند اساسا دیگر مراجعه حضوری ندارند؛ درواقع به این صورت است که فقط یک اسم و اطلاعات وارد سامانه میشود و بعد آن فرایند پیگیری و اعتبارسنجی انجام میشود که طبق آن نیز پرداخت اتفاق میفتد؛ امروزه این موضوع در خیلی از بانکها درحال آغاز است و در سایر بانکها نیز درحال تکمیل است.
نظر شما