آغاز به کار معاملات «پتروآگاه»

مراسم آغاز به کار معاملات نخستین صندوق بخشی بازار سرمایه، صندوق پتروآگاه با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و مدیران آگاه برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از اولین صندوق بخشی ایران با نماد پتروآگاه (سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی) در بورس تهران گفت: در راستای راهبردی که در بازار سرمایه برای توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی داشتیم، از سال گذشته پیگیر تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

او با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج نوع صندوق جدید تأسیس کردیم، گفت: صندوق مختص اوراق دولتی، صندوق الگوریتم، صندوق تضمین اصل سرمایه، صندوق املاک و مستغلات و صندوق بخشی که آخرین نوع از پنج نوع مذکور است ضمن آنکه هدف از معرفی این صندوق‌ها این است که بازار سرمایه بتواند متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود در بازار پاسخ دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک حوزه هستند و در عین حال نمی‌خواهند ریسک تک سهم بودن را تحمل کنند، بر این اساس امید است با تأسیس صندوق بخشی، این امکان برای آنها فراهم شود و بتوانند با هرگونه سلیقه و هر میزان از ریسک در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته عشقی، البته پیش از این ما صندوق پالایش را داشتیم اما در اصل این صندوق تغییر ماهیت داده بود و از ابتدا کارکرد یک صندوق بخشی را نداشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: امید است صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی مختص سایر صنایع هم راه‌اندازی شود و سال آینده با کمک این ابزار مالی، صندوق‌های دیگری داشته باشیم.

او تصریح کرد: همچنین امید است این ابزار به تأمین مالی شرکت‌ها و کاهش ریسک معاملات به ویژه برای سهامدارانی که وقت و انرژی کافی یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند، کمک کند.

کد خبر 467897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =