۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
افزایش خطر بیماری کلیوی

خارش پوست و بثورات غیر معمول می تواند نشانه بیماری کلیوی باشد.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ بیماری مزمن کلیه یک بیماری بسیار شایع است و در هند نیز به دلیل شیوع و شیوع بالای دیابت، کولیت و همچنین فشار خون بالا که شایع ترین علل بیماری مزمن کلیوی هستند، بسیار شایع است.

برخی از علائم شایع بیماری کلیوی:

بیماری کلیه معمولاً دارای علائم مختلفی از جمله تنگی نفس، خستگی، مشکل در خوابیدن، و خون در ادرار است. در مراحل اولیه، برخی از علائم بسیار ظریف تورم پا است.

مشکلات پوستی که نشانه بیماری کلیوی است:

بیمار همچنین دچار برخی بیماری‌های پوستی مانند خارش پوست یا بثورات پوستی یا خشکی پوست می‌شود که به دلیل سطح بالای ادرار موجود در بدن است. اغلب دیده می شود که بیمارانی که دیالیز می شوند از علائم پوستی زیادی مانند خارش شکایت دارند که باز هم به دلیل بالا بودن سطح ادرار در بدن است و گاهی اوقات به دلیل خاراندن، تعدادی بثورات در بدن نیز ایجاد می شود.

تشخیص بیماری کلیوی:

به گفته متخصصان، اگر بیمار دچار بثورات پوستی غیرقابل توضیح یا بثورات غیر معمول است، بهتر است آزمایش کلیه برای CKD انجام شود. و گاهی اوقات فرد متعجب می شود که علت اصلی مشکل پوستی چیزی جز بیماری مزمن کلیوی نیست.

چه چیزی در این بیماران موثر است؟

درمان این بیماری های پوستی در کلیه های مزمن اغلب دشوار است. مگر اینکه بیماری مزمن کلیوی زمینه ای قابل درمان باشد و آزمایش کلیه بهبود یابد، در این صورت، البته، وضعیت کلیه بهبود می یابد. با این حال، در غیر این صورت، آنچه ما معمولاً استفاده می کنیم، تعدادی کرم همه منظوره یا چیزی برای نرم تر کردن پوست است. آنها معمولا به کاهش خارش کمک می کنند.

پیشگیری از بیماری کلیوی از طریق رژیم غذایی

اگر می خواهید کلیه های خود را سالم نگه دارید، از هر چیزی که نمک زیادی دارد اجتناب کنید. غذاهای حاوی نمک اضافه شده و غذاهای فرآوری شده مانند شام یخ زده، سوپ های کنسرو شده و فست فود نخورید. سعی کنید میزان سدیم مصرفی روزانه و مصرف پروتئین خود را محدود کنید. اگر مشکلات کلیوی در خانواده شما وجود دارد، غذاهای کم پتاسیم را انتخاب کنید.

کد خبر 468342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =