افتتاح خط تولید پاراآمینوفنل در شکام

خط تولید پاراآمینوفنل "شکام" روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود.

به گزارش صدای بورس؛ افتتاح خط تولید پاراآمینوفنل گامی دیگر در تحقق تکمیل زنجیره تولید ماده مؤثره استامینوفن است.

سید محمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز در نشست خبری افتتاح خط تولید پاراآمینوفنل گفت: از معدود شرکت‌های تولید کننده این ماده هستیم و هدفمان ایجاد زنجیره ارزش و خودکفایی در محصول استامینوفن است.

او ادامه داد: این پروژه بیش از 30 ماه طول کشید و دانش فنی و تجهیزات آن کاملا بومی و داخلی است.

موسوی افزود: دو سال گذشته که تولید ماده مؤثره استامینوفن به بهره‌برداری رسید در دوران کرونا قرار داشتیم و در آن زمان بسیاری از کشورها دچار بحران شدند اما کشور ما از این نظر هیچ کمبودی نداشت.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز توضیح داد: بیش از ده میلیون دلار سرمایه‌گذاری بدون دریافت تسهیلات خاصی برای این پروژه انجام شده است و پنجشنبه هفته جاری این واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: بیش از 90 درصد این ماده برای استامینوفن استفاده می‌شود و 10 درصد دیگر برای صنایع مختلف به‌طوری که 9 درصد آن قابل استفاده در صنعتی مانند رنگ مو است.

به گفته موسوی اولین نمونه آزمایشی که تولید کردیم را یک شرکت رنگ مو خرید درنتیجه مصارف دیگری هم برای این واحد خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز افزود: در ۱۴ هکتار واحدهای خودمان احداث می‌شود اما برای اقتصادی کردن سرمایه‌گذاری تبدیل به شهرک تولید مواد اولیه دارویی کرده‌ایم که تصفیه پساب در این منطقه برای کل واحدهای مجموعه است.

موسوی ادامه داد: قصد داریم پس از تولید استامینوفن و تکمیل زنجیره هدف، واحد ۱۵۰۰ تنی را به ۴۰۰۰ هزار تن برسانیم همچنین امید است سال‌های آینده ظرفیت را طوری گسترش دهیم که به سایر شرکت‌ها ارسال کنیم.

او توضیح داد: توان، انگیزه و زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به خودکفایی در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز ادامه داد: در حال حاضر ماده آسپرین را تولید می‌کنیم که مواد اولیه وارداتی دارد و امید است آن واحدها را هم احداث کنیم ضمن آنکه تکمیل زنجیره داروی متفرمین را هم در دست تولید داریم.

موسوی به گفته هدف بعدی ما پس از تولید پارا آمینوفنل، تولید PMP است.

وی تصریح کرد: ظرفیت ما دو برابر نیاز داخل است به‌طوری که نیاز داخل ۱۷۰۰ تن و ظرفیت این واحد ۴ هزار تنی است و عملا در کمیته خرید واردات PAP را قطع کرده‌ایم. همچنین نیاز جهان حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تن است و در این میان هند و چین عمده تولید کننده آن هستند که قابلیت رقابت پذیری هم ندارد.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز توضیح داد: مزیت ما نسبت به آنها اینکه بنزن داخلی را از داخل کشور تأمین می‌کنیم.

موسوی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد استامینوفن عراق را تأمین می‌کنیم و از این طریق به اردن و سوریه هم صادرات داشتیم.

او گفت: داروسازی‌های ترکیه به دلیل قیمت‌های بالای شرکت‌های تولید کننده ماده مؤثره هم تمایل دارند از ما خرید کنند، بر این اساس در آینده نزدیک ورود به بازار ترکیه هم از برنامه‌هایمان است همچنین آماده صادرات به کشور پاکستان هستیم و به نتیجه هم رسیده‌ایم.

کد خبر 468426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =