نواحی خاصی در دهان که سرطان می‌تواند شروع شود (همراه با علائم)

سرطان دهان یا دهان به سرطانی اطلاق می شود که در هر قسمت یا قسمتی از دهان ایجاد می شود. درمانی که پزشک شما برای سرطان دهان توصیه می کند به محل دقیق سرطان بستگی دارد.

سرطان داخلی گونه

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ سرطان داخلی گونه نیز سرطان مخاط باکال نامیده می شود. زمانی شروع می‌شود که سلول‌های تشکیل‌دهنده گونه داخلی بدون کنترل رشد کرده و ضایعات یا تومورها را تشکیل می‌دهند. علائم سرطان گونه داخلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

لکه های سفید، قرمز یا تیره در دهان

توده داخل بافت گونه

درد یا بی حسی دهان

مشکل در حرکت فک

درد یا تورم فک

درد یا احساس اینکه چیزی در گلو گیر کرده است

گوش درد شدید

گرفتگی صدا

لق شدن دندان یا درد اطراف دندان

پروتزهایی که دیگر مناسب نیستند

سرطان کف دهان

استفاده از محصولات تنباکو و نوشیدن منظم الکل می تواند شانس ابتلا به سرطان در کف دهان را افزایش دهد. شایع ترین علامت این نوع سرطان، زخم در دهان است که مدام بزرگتر می شود. علائم دیگر شامل لکه های سفید، قرمز یا تیره در دهان است. درد دهان و توده در گردن.

سرطان لثه

این نوع سرطان در لثه های فوقانی یا تحتانی شروع می شود. علائم ممکن است شامل لکه های سفید، قرمز یا تیره روی لثه باشد. و خونریزی یا ترک خوردن لثه.

سرطان کام سخت

سرطان کام سخت زمانی شروع می‌شود که سلول‌هایی که قسمت استخوانی سقف دهان را تشکیل می‌دهند، خارج از کنترل رشد می‌کنند و ضایعات یا تومور ایجاد می‌کنند. شایع ترین علامت سرطان کام سخت، زخم روی سقف دهان است. با رشد سرطان، زخم ممکن است خونریزی کند.

سرطان لب

بیشتر موارد سرطان لب با مصرف دخانیات، مصرف زیاد الکل و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور ماوراء بنفش مرتبط است. علائم شایع شامل زخم روی لب است که بهبود نمی یابد. توده روی لب یا ضخیم شدن آن و خونریزی، درد یا بی حسی در لب.

سرطان زبان

زبان شما دو قسمت دارد - زبان دهانی و پایه زبان. سرطان می تواند در هر دو قسمت ایجاد شود.

علائم سرطان زبان عبارتند از:

لکه های قرمز، سفید یا تیره روی زبان

گلودردی که از بین نمی رود

یک نقطه دردناک یا توده روی زبان که از بین نمی رود

درد هنگام بلع

بی حسی دهان

خونریزی از زبان

کد خبر 471026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =