۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رکورد ورود پول جدید در فرودین ماه

از ابتدای سال ۱۴۰۲ بازار با رشد و صعود خوبی همراه بود و شاخص پیاپی در حال یکه تازی بود.

البته شاهد بودیم که در اواخر فروردین ماه یکی دو روزی بازار قرمز بسته شد اما دوباره سبز شد و روند صعودی خود را ادامه داد.

این در حالی است که اکثر کارشناسان بازار سرمایه به آینده این بازار امیدوار هستند و شرایط را ایده‌آل ازیابی می‌کنند و به نوعی معتقدند که روزهای خوش بازار سرمایه فرا رسیده است و رشد بازار باز هم ادامه خواهد داشت. احتمال تحقق این روند را با بررسی ارزش معاملات می‌توان دریافت.
ارزش معاملات فروردین ماه در مقایسه با اسفند ۱۴۰۱، معادل ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۲،۴۱۹،۰۳۶ میلیارد ریال به ۲،۵۴۰،۵۳۲ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم سهام معامله شده از ۳۲۵،۸۶۹ میلیون سهم به ۳۳۶،۱۴۶ میلیون سهم و معادل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. (جدول یک)
بدین ترتیب ارزش معاملات تمامی بازارها نسبت به فروردین ماه ۱۴۰۱ با ۱۲۱ درصد رشد همراه بوده است.
همچنین اسفند ۱۴۰۱، ارزش معاملات در مقایسه با بهمن ۱۴۰۱، معادل ۷۷ درصد افزایش یافت و از ۱،۳۶۳،۲۸۸ میلیارد ریال به ۲،۴۱۹،۰۳۶ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم سهام معامله شده از ۲۰۸،۹۲۸ میلیون سهم به ۳۲۵،۸۶۹ میلیون سهم، معادل ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد. (جدول ۲)
بدین ترتیب ارزش معاملات تمامی بازارها نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ با ۱۳۷ درصد رشد همراه بوده است. در ادامه بهمن ماه ۱۴۰۱، ارزش معاملات در مقایسه با دی ماه ۱۴۰۱ معادل ۲۰ درصد کاهش یافت و از ۱،۷۱۴،۵۷۹ میلیارد ریال به ۱،۳۶۳،۲۸۸ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم سهام معامله شده از ۲۸۱،۷۲۳ میلیون سهم به ۲۰۸،۹۲۸ میلیون سهم، معادل ۲۶ درصد، کاهش یافت. (جدول ۳) بر این اساس، ارزش معاملات تمامی بازارها نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۰ با ۷۲ درصد رشد همراه بوده است.

رکورد ورود پول جدید در فرودین ماه

  • شماره 489 هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 471183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =