عملکرد متناسب درآمد ثابت‌ها

شرکت تأمین سرمایه بانک ملت پس از اخذ مجوزهای لازم، اواخر سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به‌صورت رسمی در بازار سرمایه ایران آغاز کرد.

به همراه یک صندوق اختصاصی بازارگردانی، در حال حاضر پنج صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول ‌به فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق آتیه ملت
نخستین‌ صندوق‌ شرکت تامین سرمایه بانک ملت، در مردادماه ۱۳۹۰، آغاز به کار کرد. با توجه به نوع صندوق که در طبقه صندوق‌های با درآمد ثابت قرار می‌گیرد، خالص ارزش دارایی‌های صندوق در حال حاضر بیش از ۱،۶۴۳ میلیارد ریال می‌باشد و ترکیب دارایی‌های آن در حال حاضر حدود ۴۶ درصد اوراق مشارکت، ۳۳ درصد سپرده بانکی و مابقی پرتفوی در سهام و سایر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری شده است. استراتژی سرمایه‌گذاری دراین صندوق بر مبنای کسب بازدهی مطمئن و بالاتر از سپرده بانکی طراحی شده است، در حال حاضر پیش بینی نرخ سود تقسیمی صندوق ۲۳ درصد اسمی (روزشمار) معادل ۲۵.۶ درصد موثر می‌باشد، ضامن نقدشوندگی در این صندوق بانک ملت می‌باشد، این صندوق برای سرمایه‌گذاران کم‌ریسک که دنبال بازدهی مطمئن هستند مناسب است و پرداخت ارزش اسمی مبالغ ابطال واحدهای صندوق در همان روز ابطال صورت می‌پذیرد. شرکت در نظر دارد پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق مذکور را به قابل معامله ( (ETF تبدیل کند.

صندوق اندوخته ملت
دومین صندوقِ این شرکت با نام اندوخته ملت در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت می‌باشد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در حال حاضر بیش از ۶،۴۵۴ میلیارد ریال می‌باشد که ۵۲ درصد این منابع در اوراق مشارکت ۴۰ در سپرده بانکی و مابقی در سهام و سایر دارایی‌های مالی سرمایه‌گذاری شده است. با توجه به ترکیب دارایی‌های صندوق، سرمایه‌گذاران همواره از بازدهی مطمئن و بالاتر از نرخ سود بانکی کسب می‌کنند نرخ بازدهی پیش بینی صندوق در حال حاضر ۲۳ درصد اسمی (روزشمار) معادل ۲۵.۶ درصد موثر سالانه می باشد. ضامن نقدشوندگی در این صندوق بانک ملت می‌باشد، این صندوق برای سرمایه‌گذاران کم‌ریسک که دنبال بازدهی مطمئن هستند مناسب می‌باشد و پرداخت ارزش اسمی مبالغ ابطال واحدهای صندوق در همان روز ابطال صورت می‌پذیرد.

صندوق اوج ملت
سومین و بزرگترین صندوق شرکت، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اوج ملت است، خالص ارزش دارایی‌های این صندوق ۱۷۲ هزار میلیارد ریال می‌باشد و در حال حاضر در رده ششم بزرگترین صندوق‌های درآمد ثابت کشور می‌باشد. ترکیب دارایی‌های صندوق شامل ۶۰ درصد اوراق مشارکت، ۲۷ درصد سپرده بانکی و ۱۳ درصد سهام و سایردارایی‌های مالی می‌باشد نرخ سود تقسیمی صندوق در حال حاضر ۲۳ درصد اسمی (روزشمار) معادل ۲۵.۶ درصد موثر سالانه می‌باشد، ضامن نقدشوندگی در این صندوق بانک ملت می‌باشد، این صندوق برای سرمایه‌گذاران کم‌ریسک که دنبال بازدهی مطمئن هستند مناسب می‌باشد و پرداخت ارزش اسمی مبالغ ابطال واحدهای صندوق در همان روز ابطال صورت می‌پذیرد.

صندوق افق ملت
خردادماه سال ۱۳۹۷، صندوق افق ملت در گروه صندوق‌های سهامی قابل‌معامله، آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق افق ملت حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق حدود ۹۷ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای» و «محصولات شیمیایی» داشته است. این صندوق در یک‌سال اخیر حدود ۵۸ درصد بازدهی داشته و در افقی بلندمدت نیز، مدیران صندوق موفق به خلق ۲۳۶۵ درصد بازدهی مرکب طی حدود پنج سال فعالیت خود شده‌اند. این صندوق برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب بازدهی در بازار سهام هستند اما تخصص و زمان لازم را دراین خصوص ندارند مناسب می‌باشد چرا که تیم تخصصی واحد تحلیل شرکت با رصد روزانه بازار و تحلیل شرایط اقتصادی، صنایع و شرکت‌ها تصمیمات سرمایه‌گذاری را اتحاذ می‌کنند.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه ملت را مشاهده می‌کنید.

عملکرد متناسب درآمد ثابت‌ها

  • شماره ۴۹۵ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 473303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =