۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تولد غول مدیریت ثروت جهان

بزرگترین ادغام بانکی جهان از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تکمیل شد.

به گزارش صدای بورس، بانک UBS سوئیس با تکمیل روند خرید و تصاحب رقیب قدیمی‌اش، بانک کردیت سوئیس، بزرگترین ادغام بانکی جهان از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ را رقم زد و به این ترتیب، غول مدیریت ثروت جهان متولد شد.

این بانک سوئیسی با انتشار اعلامیه‌ای در روزنامه‌های داخلی و بین‌المللی، خبر تکمیل روند تصاحب کردیت سوئیس را اعلام کرد. تصاحب بانک کردیت سوئیس به حیات ۱۶۷ ساله این وام‌دهنده مستقل پایان داد.

انتشار این اعلامیه به بیش از دو ماه نااطمینانی کارکنان کردیت سوئیس پایان داد. با پایان مذاکرات بانک UBS با دولت سوئیس بر سر تضمین زیان احتمالی ۹ میلیارد فرانکی (۱۰ میلیارد دلاری) دارایی‌های کردیت سوئیس، روند تصاحب تکمیل شد و کارمندان این بانک نفس راحتی کشیدند. البته این آرامش دوامی نخواهد داشت چرا که بدون شک، بانک UBS اقدام به حذف هزاران شغل خواهد کرد.

در واقع، این معامله شیرین ده‌ها میلیارد دلار پول بادآورده نصیب UBS خواهد کرد و این بانک با ادغام بخش‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها اقدام به اخراج تعدادی از نیروها خواهد کرد.

پس از آن که بحران اعتماد و سیل خروج مشتریان، بانک کردیت سوئیس را به سمت ورشکستگی کشاند، در ماه مارس بانک UBS موافقت کرد تا این بانک بحران‌زده را با میانجیگری دولت سوئیس خریداری کند. حال، سرجیو ارموتی، مدیرعامل بانک UBS که سکان هدایت این دو مجموعه را به عهده گرفته است، در وضعیت دشواری قرار دارد و باید تصمیم بگیرد که کدام فعالیت را ادامه دهد و کدام را کنار بگذارد.

منبع: بلومبرگ

کد خبر 473487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =