کلاژن: مزایای سلامتی خوردن این غذاهای غنی از کلاژن

کلاژن پروتئینی است که برای سلامت و عملکرد بافت های همبند بدن ما ضروری است. این بافت های همبند قسمت های مختلف بدن - پوست، استخوان ها و اندام ها - را به هم می بافند و به بدن ما شکل می دهند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ بدن ما با شکستن پروتئینی که می خوریم به اسیدهای آمینه کلاژن تولید می کند. شما می توانید کلاژن را از طریق غذاها و همچنین مکمل های غذایی دریافت کنید. در اینجا غذاهای غنی از کلاژن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان از جوشاندن استخوان ها و بافت های همبند حیوانات برای مدت طولانی ساخته می شود. اعتقاد بر این است که این فرآیند کلاژن را از استخوان ها و پوست استخراج می کند و آن را به آبگوشت اضافه می کند. هنگامی که بدن شما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند، خوردن چنین غذاهایی که باعث تولید کلاژن می شوند بسیار مهم است.

مرکبات

ویتامین C نقش مهمی در تولید پرو-کلاژن، پیش ساز بدن برای کلاژن، ایفا می کند. بنابراین مقدار زیادی مرکبات مانند پرتقال، لیمو شیرین و لیمو ترش که سرشار از این ماده مغذی هستند، مصرف کنید.

افزایش سن خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد که می تواند بر مفاصل شما نیز تاثیر بگذارد. کلاژن به حفظ تعادل غضروف در بدن کمک می کند که برای حفظ سلامت مفاصل و محافظت از استخوان های شما در برابر آسیب مهم است.

ماهی با پوست

ماهی ها منبع عالی کلاژن از غذا هستند. اطمینان حاصل کنید که پوست را به همان اندازه که کلاژن موجود در ماهی در پوست ذخیره شده است، روی پوست بگذارید.

بدون کلاژن کافی، شریان‌های شما می‌توانند ضعیف شده و خون را به طور موثر کمتری انتقال دهند. بنابراین، کلاژن برای حفظ سلامت قلب ما نیز ضروری است.

سبزی های برگ دار

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کلم پیچ، چغندر و سایر سبزیجات سالاد، رنگ خود را از کلروفیل می‌گیرند. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف کلروفیل باعث افزایش پیش ساز کلاژن در پوست می شود.

کلاژن همچنین برای سلامت روده شما مفید است. به هضم غذا کمک می کند، به ترمیم پوشش روده کمک می کند و رشد باکتری های سالم روده را تقویت می کند.

مرغ

اگر تا به حال یک مرغ کامل تهیه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که مقدار زیادی بافت همبند در گوشت وجود دارد. این باعث می شود مرغ گزینه خوبی برای افزایش کلاژن از طریق رژیم غذایی شما باشد.

برخی مطالعات از گردن و غضروف مرغ به عنوان منبع کلاژن برای درمان آرتریت استفاده کرده اند. کلاژن برای بهبود خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست شناخته شده است.

کد خبر 473584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =