به گزارش صدای بورس، در این مجمع سودی تقسیم نشد اما افزایش سرمایه انجام شد. همچنین موسسه داریا روش به عنوان حسابرس اصلی و آزموده کاران به عنوان حسابرس علیالبدل انتخاب شد. گزیده اطلاعات مالی «شفارا» به شرح زیر است:
مروری برنامههای راهبردی شرکت
١-چابکسازی فرآیند تصمیمگیری در شرکت در راستای ارتقای قابلیت انعطافپذیری
و رقابتی بودن قیمت در کوتاهترین زمان ممکن و بهرهبرداری از این امر
٢-استفاده و شناسایی فرصتهای بالقوه شرکت، هلدینگ و سایر ذینفعان جهت تامین
خوراک، نقدینگی، تسهیلات و...
٣-شناسایی مصرفکنندگان نهایی شرکت در نقاط مختلف جغرافیایی کشور و کشورهای مجاور و منطقه خاورمیاﻧﻪ و انجام معاملات به صورت مستقیم با آنها
٤-ارائه راهکار بهینه در خصوص حمل و نقل محصوﻻت شرکت
٥-اصلاح و تعمیر و بازسازی دستگاهها وتجهیزات فرآیند تولید
٦-پیادهسازی و انعقاد قرارداد در رابطه با پروژههای مختلف اصلاحی
٧-به منظور برونرفت از مشکلات اقتصادی از محل افزایش سرمایه، اجرای طرحهای
توسعه و تولید محصوﻻت جدید در دستور کار قرار گرفت
٨-حفظ کیفیت محصوﻻت و عملکرد تولید با حفظ ضریب مصرف در واحد انیدرید فتالیک
و DOP
٩-تامین مستمر خوراک
١٠-ارتقاء درآمدهای غیرعملیاتی
١١-کاهش هزینههای سربار
١٢-بازاریابی و فروش محصوﻻت فرعی و جانبی
١٣-گواهینامههای ذیل برای ممیزی خارجی اخذ و صادر شدهاند
فرصتها/ تهدیدها/ قوتها/ ضعفهای شرکت
عوامل خارجی: تهدیدها
افزایش هزینههای ﻧاشی از عدم رعایت الزامات زیست محیطی
تکنولوژی به روز نسبت به رقبا و ایجاد ﻧرخ پایین تولید
عدم امکان تامین پایدار خوراک اولیه
عدم امکان قیمتگذاری محصول DOP متناسب با قیمت تمام شده
عدم تنوع محصول جایگزین و اشباع بازار
تحریمهای اقتصادی و وجود مواﻧﻊ مرزی
امکان افزایش ﻧرخ بهره بانکی
افزایش قیمت حاملهای اﻧرژی
سرمایهگذاری وسیع رقبا جهت تولید محصوﻻت مشابه
هزینهها و بدهی بسیار سنگین به صندوق بازنشستگی نفت پیش از موعد
عوامل داخلی: ضعفها
باﻻ بودن هزینههای سربار
عدم اعتقاد کافی به رعایت فرهنگ کار با کیفیت، ایمن و سازگاز با محیط زیست
عدم سرمایه کافی جهت عملیاتی شدن پروژههای سرمایهای
قدمت باﻻی تجهیزات و ماشین آﻻت و فرسودگی آنها
مناسب نبودن بستهبندی محصوﻻت
عدم بهروزرسانی زیرساختهای مناسب جهت ایمنی و آتشنشانی متناسب با فرآیند
تولید
پایین بودن سراﻧﻪ آموزش و اثربخشی دورههای آموزشی
عدم بهروزرسانی سیستمهای جامع مدیریتی
نسبت باﻻی پرسنل با مدرک تحصیلی پایین
عدم وجود سیستم جانشین پروری
عوامل خارجی: فرصت
نگرش مثبت سهامداران از منظر مالی نسبت به شرکت
دسترسی به آبهای آزاد
قرار گرفتن در منطقه ویژه اقتصادی و امکان استفاده برخی قوانین و مقررات
امکان دسترسی به خوراک مورد نیاز از شرکت مجاور
امکان جذب نیروی اﻧﺴانی متخصص بومی در منطقه
برﻧد و اعتبار شرکت ﻧزد مشتریان
امکان توسعه سبد محصول
وجود شرکتهای داﻧش بنیان جهت فعالیتهای تحقیق و توسعه
افزایش قیمت فرآوردههای پتروشیمی
امکان ارائه خدمات مناسب به مشتریان
عوامل داخلی: نقاط قوت شرکت
هویت نام و برند تجاری در صنعت
موقعیت جغرافیایی شرکت امکاﻧات ریلی و دسترسی به اسکله اختصاصی
امکان ذخیرهسازی فرآوردههای شیمیایی
برخورداری از امکاﻧات و زیرساخت جهت طرحهای توسعهای
وجود تیم مدیریتی مجرب
کیفیت مناسب محصول منطبق با استاﻧداردهای جهانی
ارائه خدمات فنی مهندسی در زمینه r&d
رهبری قیمت در محصول PA
استمرار تولید محصول PA
سرمایه شرکت
سرمایه شـــرکت در بدو تاسیس مبلغ٩٤٠میلیون ریال شـــامل تعداد٩٤٠,٠٠٠ سـهم، به ارزش اسـمی هر سـهم ١,٠٠٠ریال بوده که طی چند مرحله به شـرح زیر به مبلغ ٢،٦٣٠،٤٦٣میلیون ریال، شـامل تعداد٢،٦٣٠،٤٦٣،٠٠٠سـهم، به ارزش اسـمی هر سـهم ١,٠٠٠ریال در پایان ســـال مالی منتهی به ٢٩/١٢/١٣٩٧ افزایش یافته و تا پایان ســـال ١٤٠١ بدون تغییر بوده است.
نظر شما