۱۲ عادت ناسالم غذاخوردن که خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی را افزایش می دهد

ما مراقب رژیم غذایی هستیم اما به عادات غذایی خود اهمیت نمی دهیم.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ عوامل متعددی وجود دارد که سلامت ما را تعیین می کند و یکی از آنها عادات غذایی خوب است. ما از یک طرف به شدت مراقب رژیم غذایی هستیم اما متاسفانه از طرف دیگر مراقب عادات غذایی خود نیستیم.

این عادات خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی را با سرعت کمتری افزایش می دهند. چه در خانه و چه در محل کار، در اینجا چند عادت غذایی وجود دارد که باید فورا آنها را اصلاح کنید.

حذف صبحانه و صرف ناهار سنگین

بلافاصله بعد از ناهار به پشت میز برگردید

کاهش مصرف آب

نادیده گرفتن تنقلات اواسط ناهار

افراط در خوردن بدون فکر

نهار منظم نداشتن

خوردن غذاهای ناسالم و فرآوری شده به طور منظم برای ناهار

مصرف چای و قهوه در زمان ناهار

خیلی سریع غذا خوردن

عدم تمرکز بر مواد مغذی

نداشتن برنامه برای ناهار

نداشتن یک رژیم غذایی متعادل

این چه تاثیری بر شما دارد؟

فوراً تأثیر نمی گذارد. اثرات مخرب آن به حدی کوچک و ظریف هستند که تا زمانی که آسیب تقریبا غیرقابل برگشت باشد یا بازگشت آن به شرایط عادی دشوار باشد، نشان نمی‌دهند. عادات بد ناهار مصرف مواد مغذی شما را کاهش می دهد. بدن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای عملکرد صحیح دریافت نمی کند. عادات غذایی نامنظم بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد. باعث عدم تعادل اسید معده می شود. این علائم که جزئی و رایج به نظر می رسند، منجر به عوارض بزرگی می شوند.

وزن اضافه می کنید!

چاقی را همیشه باید جدی گرفت. حتی با کمی افزایش وزن باید جدی برخورد کرد و برای کاهش آن تلاش کرد. رژیم غذایی ناسالم بیشترین تاثیر را در افزایش وزن دارد. شاخص توده بدنی بالای ۲۵ اضافه وزن و زمانی که بیش از ۳۰ باشد چاق محسوب می شود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴ میلیون نفر به دلیل اضافه وزن یا چاقی جان خود را از دست دادند. چاقی در سراسر جهان از سال ۱۹۷۵ سه برابر شده است.

عادت غذایی نامنظم راه ورود به دیابت است

نخوردن صبحانه یکی از دلایل اصلی نوسانات قند خون در بدن است. گرسنگی تا ناهار سطح انسولین را مختل می کند و طوفانی برای شروع دیابت نوع ۲ ایجاد می کند. زمانی که تا ناهار گرسنگی می‌کشید، تمایل به خوردن بیشتر در هنگام ناهار دارید که باعث عدم تعادل در مصرف غذا می‌شود. توصیه می شود صبح ها یک صبحانه خوب میل کنید.

غذاهای ناسالم خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهند

مصرف غذاهای ناسالم مانند نوشیدنی های شیرین و غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. غذای ناسالم باعث چاقی می شود که یک عامل خطر برای ۱۳ سرطان مانند مننژیوم، تیروئید، آدنوکارسینوم مری، مولتیپل میلوما، کلیه ها، رحم، تخمدان ها، کبد، کیسه صفرا، فوقانی معده، پانکراس و سرطان سینه است.

رژیم غذایی نامناسب قلب را ضعیف می کند

رژیم غذایی سرشار از نمک با افزایش فشار خون برای سلامت قلب مضر است. در حالت ایده آل، یک بزرگسال باید کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم نمک در روز مصرف کند. این روزها مردم بدون اینکه بدانند نمک زیادی مصرف می کنند. بیشتر نمک از غذاهای بسته بندی شده به دست می آید که از سدیم زیادی برای افزایش عمر مفیدشان استفاده می کنند.

کد خبر 473912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =