آینده‌ای مثبت در انتظار بازار سرمایه

مدیرعامل سبدگردان بازده گفت: همواره نسبت به بازار سرمایه در بلندمدت نگاه مثبتی داشته‌ام و معتقدم اگر بازار در مقاطعی افت داشته باشد کوتاه‌مدت است و در بلندمدت جبران می‌شود.

صدای بورس - علیرضا نجفی، بهنام چاوشی در گفت‌وگویی ضمن تشریح وضعیت بازار سرمایه، به فرصت‌ها و ریسک‌های موجود در بازار اشاره کرد که مشروح آن را می‌خوانید:

اگر جای رئیس سازمان بورس بودید چه اقداماتی را انجام می‌دادید؟

یکی از واضح‌ترین موضوعاتی که رئیس سازمان بورس می‌تواند انجام دهد بازنگری مقرراتی که در دوره‌های گذشته انجام شده و اکنون نیاز به بازنگری و بررسی دارد، زیرا با تصویب قانون بازار اوراق بهادار از سال ۱۳۸۴ تحولات زیادی همچون تأسیس نهادهای مالی و توسعه ابزارهای مالی رقم خورده است. ضمن اینکه بازار سرمایه نوپایی داریم که نیاز به بررسی مستمر و چابکی دارد و اگر این اتفاق نیفتد باعث می‌شود بعد از مدتی شاهد موانعی باشیم که جلوی رشد و توسعه بازار سرمایه را می‌گیرد.

وضعیت بازار سرمایه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به هر حال بازار سرمایه در سال‌های اخیر رشد بسیاری کرده و جایگاه مهمی در اقتصاد دارد. همچنین شرکت‌های بزرگی در بورس پذیرفته شده‌اند که باید منافع آنها در بلندمدت به سهامداران برسد. از این رو، همواره نسبت به بازار سرمایه در بلندمدت نگاه مثبتی دارم، اگر بازار در مقاطعی افت داشته باشد کوتاه‌مدت است و در بلندمدت جبران می‌شود. از سمت دیگر، این موضوع را منوط به جلب اعتماد می‌دانم که لازمه آن این است که سازمان و نهادهای مربوطه لازم است اعتماد سرمایه‌گذاران را با تصمیمات کارشناسی جلب کنند و تا اعتماد به بازار سرمایه برنگردد بازار رشدی نخواهد دید.

به نظر شما چه ریسک‌ها و فرصت‌هایی در انتظار بازار سرمایه است؟

بزرگترین ریسک بازار عمق آن است که هر چه بیشتر باشد تعادل بین عرضه و تقاضا و فعالان بازار سرمایه بیشتر می‌شود. بنابراین بزرگترین تهدیدی که در بازار سرمایه وجود دارد و باید از آن جلوگیری شود انحصار و متمرکز شدن روی بازیگران محدود بازار سرمایه در همه ابعاد است. بزرگترین حسن بازار کمک به تأمین مالی است، از این رو، اگر بازار سرمایه پویایی داشته باشیم شرکت‌ها تشویق به شفافیت‌سازی می‌شوند که این امر به چرخه تولید و اقتصاد کمک می‌کند.

کد خبر 477786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =