افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی «شگستر» در راه است

شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس(شگستر) ۴۰۰ درصد افزایش سرمایه خواهد داد.

به گزارش صدای بورس، کیوان شیدانی مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس(شگستر) در جلسه معارفه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در بورس تهران گفت: سرمایه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس از مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت. که این به معنای رشد ۴۰۰ درصدی سرمایه شرکت است.

به گفته وی قیمت پذیره نویسی را ۱،۵۱۴ ریال و قیمت هر سهم پیش از افزایش سرمایه۳،۵۶۶ریال است.

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به معرفی شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس پرداخت و گفت: موضوع و فعالیت تولید بایواتانول سوختی و محصولات جانبی است. مجموعه ما سهامی عام است که سرمایه آن ۵،۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و سهامدار اصلی آن سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که ۹۹،۹۹ درصد شرکت را مالک است.

شیدانی با اشاره به مشخصات و تاریخچه استفاده از اکتان افزا گفت: ورود سرب به هوای شهرها و اثرات مخرب آن برای سلامتی انسان باعث شد که بر اساس مصوبه ۱۳۷۹/۲/۲۱ هیات دولت ترکیبات سرب دار ممنوع شده و جای خود را به MTBE داد. این محصول نفوذپذیری زیادی در خاک داشته و به نسبت بالایی در آب حل شده و غیرقابل تجزیه است و تماس آن با پوست و استنشاق آن برای انسان بسیار مضر بوده بر این اساس از سال ۲۰۰۶ ممنوعیت استفاده از MTBE به تدریج در کشور های مختلف دنیا در حال رواج است.

وی افزود: براساس مصوبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران جهت بهبود کیفیت بنزین نیازمند امتزاج حداقل ۵ درصد بایواتانول با بنزین هستیم. متوسط مصرف سوخت ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است لذا جهت اکتان افزایی با ۵ درصد اتانول سوختی به حداقل روزانه ۵ میلیون لیتر اتانول سوختی نیاز خواهیم داشت.

شیدانی درباره وضعیت سوخت‌های زیستی تشریح کرد: کامودیتی‌ها در بورس از صنایع پر استقبال هستند. وقتی کامودیتی تولید می‌شود در راستای آن نیاز به خدمات پس از فروش و… نیست. مانند فولاد که همیشه خواستار و تقاضا برای آن وجود دارد. سوخت‌های زیستی هم از این امر مستثنی نیستند و کار سختی را در راه خود ندارند و سودنهایی قابل اطمینانی برای آنها می‌توان پیش‌بینی کرد.

کد خبر 479688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =