۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
غول‌های دارویی در بورس 

شرکت‌های بزرگ دارویی جهان عموما سهام خود را در بورس‌ها عرضه کرده‌اند. بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضر، بیش از ۷۹۰۰ شرکت دارویی در جهان فعال هستند که...

به گزارش صدای بورس، شرکت‌های بزرگ دارویی جهان عموما سهام خود را در بورس‌ها عرضه کرده‌اند. بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضر، بیش از ۷۹۰۰ شرکت دارویی در جهان فعال هستند که ارزش بازار آنها از مرز ۸۹.۷ تریلیون دلار فراتر رفته است.
وبسایت companiesmarketcap در تازه‌ترین برآورد خود ۷۱۳ شرکت دارویی‌پذیرفته‌شده در بورس‌های جهان را از نظر ارزش بازار، درآمد، سود پرداختی، نسبت P/E و تعداد کارکنان رتبه‌بندی کرده است. مجموع ارزش بازار این ۷۱۳ شرکت بیش از ۵.۴ تریلیون دلار اعلام شده است.
بر اساس اعلام این وبسایت، از نظر ارزش بازار، شرکت آمریکایی Eli Lilly با بیش از ۵۱۹ میلیارد دلار در صدر قرار دارد. قیمت هر سهم این شرکت دارویی ۵۴۷ دلار است. شرکت Novo Nordisk دانمارک با ۴۰۸ میلیارد دلار ارزش بازار در رتبه دوم قرار گرفته است. قیمت هر سهم این شرکت ۹۰ دلار است.
شرکت J&J آمریکا با ارزش بازار ۳۸۳ میلیارد دلاری و قیمت ۱۵۹ دلاری سهام در رتبه سوم جای دارد. در جایگاه چهارم، شرکت AbbVie با ۲۶۹ میلیارد دلار قرار دارد که هر سهم آن ۱۵۲ دلار قیمت دارد. رتبه پنجم را شرکت Merck با ارزش بازار ۲۶۷ میلیارد دلار و قیمت هر سهم ۱۰۵ دلار در اختیار دارد.
شرکت سوئیسی Roche با ارزش بازار ۲۲۳ میلیارد دلاری در جایگاه ششم ایستاده است. هر سهم این شرکت ۲۷۷ دلار قیمت خورده است. هر سهم شرکت بریتانیایی AstraZeneca با ارزش بازار ۲۱۴ میلیارد دلاری، ۶۸ دلار قیمت دارد که این شرکت را در رتبه هفتم نشانده است. رتبه هشتم را شرکت Novartis با ارزش بازار ۲۱۰ میلیارد دلار و قیمت سهام ۱۰۰ دلار در اختیار دارد. شرکت آمریکایی Pfizer با ارزش بازار ۱۸۴ میلیارد دلار و قیمت سهام ۳۲ دلار در رتبه نهم جای گرفته است. رتبه دهم نیز به شرکت Amgen تعلق دارد. ارزش بازار این شرکت ۱۴۲ میلیارد دلار و قیمت هر سهم آن نیز ۲۶۵ دلار است.
از نظر قیمت سهام، شرکت Regeneron آمریکا در صدر ایستاده است. قیمت هر سهم این شرکت بیش از ۸۲۵ دلار است. این شرکت از نظر ارزش بازار در رتبه ۱۶ قرار دارد.
همچنین از نظر تعداد کارکنان، شرکت آمریکایی Walgreens Boots با ۳۲۵ هزار نفر در رتبه نخست جای دارد. تعداد کارکنان شرکت CVS Health ۲۱۹ هزار نفر و شرکت J&J نیز ۱۵۲ هزار نفر اعلام شده است. شرکت چینی Sinopharm نیز بیش از ۱۱۴ هزار نفر کارمند دارد.

شماره ۵۱۰ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 480226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =