قیرهای جدید با پودر لاستیک ساخته می‌شوند؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: به‌زودی قیرهای اصلاح‌شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار می‌گیرد. باید تغییر فناوری تولید قیر را در دستور کار قرار بدهیم و از روش‌های اصلاح‌شده همچون پودر لاستیک استفاده کنیم

به گزارش صدای بورس، وزیر راه و شهرسازی گفت: مجمع تشخیص، ایراداتی به قیر تهاتری وارد کرده بود که با توضیحات در این خصوص مورد قبول مجمع تشخیص قرار گرفت. هم‌اکنون قیر تهاتری مسیر شورای نگهبان و مجلس را طی می‌کند تا سریع‌تر به پروژه‌های عمرانی کشور از جمله راهسازی، تزریق شود.

بذرپاش در خصوص کیفیت‌بخشی به تولید قیر نیز توضیح داد: همواره خواسته‌ایم که قیرها باکیفیت باشند و ناخالصی کمتری داشته باشند تا در پروژه‌های راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم. از این‌رو یکی از مجموعه‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی را مامور کردیم تا کنترل بیشتری را برای کیفیت‌بخشی به قیر داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که نیاز مصرف داخل به قیر در حال افزایش است، گفت: باید تغییر فناوری تولید قیر را در دستور کار قرار بدهیم و از روش‌های اصلاح‌شده همچون پودر لاستیک استفاده کنیم که این کار برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تعریف شده است. همچنین به‌زودی قیرهای اصلاح‌شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار می‌گیرد. با ابلاغ مصوبه قیر تهاتری نیز در تامین نیازهای راهسازی داخل با کمبود مواجه نیستیم و از این به بعد در تلاش هستیم تا در جهت ارتقای کیفیت گام برداریم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان قیر رایگان اختصاص‌یافته برای اصلاح راه‌ها، گفت: در قانون، بودجه قیر رایگان ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۹ درصد آن برای پروژهای راه و شهرسازی، حدود ۲۰ درصد برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پروژه‌های معابر داخل روستاها و با درصدی دیگر برای سایر دستگاه‌هاست و برای انجام برخی پروژه‌ها، گره‌گشاست.

طی برنامه پنج‌ساله، سالی ۱۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم

همچنین رضا اکبری -معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- با بیان این‌که مصرف سالانه آسفالت حدود ۵۰ میلیون تن به ارزش ریالی حدود ۱۰۰ همت است، گفت: سهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نگهداری راه‌های کشور از ۱۰۰ همت و ۵۰ میلیون تن، ۱۰ تا ۱۵ همت به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد است که نیاز است تا سهم سازمان در این مورد افزایش یابد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: هم‌اکنون ۵ تا ۷ میلیون تن آسفالت در سراسر کشور توزیع و پخش شده است که باید این رقم به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن افزایش یابد تا طی ۵ سال وضعیت خرابی جاده‌های کشور بهبود یابد و به وضعیت استاندارد برسیم.

به گزارش ایسنا،اکبری توضیح داد: شرکت ساخت سالانه حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سالانه ۲ هزار کیلومتر راه روستایی می‌سازد و هر سال راه‌های جدیدی به کشور افزوده می‌شود که نیاز است تا در کنار ساخت راه‌ها، برای نگهداری راه‌های موجود، بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

کد خبر 481911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =