ثبت سفارش ۵۴۴ میلیون دلاری خرید قطعه چینی

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: ثبت سفارش ۵۴۴ میلیون دلاری خرید قطعه چینی توسط خودروسازان داخلی انجام شده است.

به گزارش صدای بورس،مازیار بیگلو عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز در این نشست اظهار کرد: خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. قطعه‌ای نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد.

وی اضافه کرد: ۵۴۴ میلیون دلار خودروسازان داخلی ما ثبت سفارش برای خرید قطعه دارند. سوال این است چرا این خریدها انجام می‌شود؟

بیگلو ادامه داد: پولی که به ما نمی‌دهند و باعث می‌شود قطعه ساز خط تولید را متوقف کند به چین می‌دهند و با همین بهانه توقف خط تولید از چین قطعه می‌خرند. آن هم قطعه‌ای که در داخل تولید می‌شود. یا اینکه میگویند قطعه ساز داخلی گران فروشی می‌کند پس چرا به نهادهای نظارتی معرفی نمی‌کنند؟

وی افزود: برای شرکت‌های زیرمجموعه خود با چینی‌ها قرارداد همکاری مشترک برای تولید قطعه منعقد کرده‌اند. قطعه‌ای که در بیش از دو دهه است در داخل تولید می‌شود.

عضو انجمن قطعه سازان قطعه چینی با کمترین سطح کنترل وارد خطوط تولید شرکت‌های ایرانی می‌شود، گفت: در هیچ برهه‌ای در حوزه خودرو و قطعه تا این اندازه علنی به سمت چین نرفته بودیم. نهادهای نظارتی و وزارت صمت خود را به خواب زده‌اند و پولی که باید به جیب کارگر و صنعت ایران برود به جیب چینی‌ها می‌رود.

وی افزود: تا این اندازه اهتمام برای زمین زدن یک صنعت با ۷۰۰ هزار حقوق‌بگیر عجیب است.

به گزارش مهر،بیگلو تصریح کرد: در شرایط فعلی خودروساز زیان ده، قطعه ساز و مصرف‌کننده ناراضی و فقط شرکت‌های چینی راضی هستند.

کد خبر 482808

اخبار مرتبط

  • موج صادرات ارزان چین در راه است؟

    موج صادرات ارزان چین در راه است؟

    مقامات چین که مصمم به ارتقای تولید هستند، پول را به سمت سازندگان محصولات فناوری پیشرفته، از نیمه‌رساناها گرفته تا خودروهای برقی، سرازیر کرده و این نگرانی را ایجاد کرده‌اند که ظرفیت مازاد تولید، موج جدیدی از صادرات ارزان را به راه خواهد انداخت.

  • وقت خرید دنا است

    وقت خرید دنا است

    بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو دنا در تاریخ ۲۲ آبان. برای مشاهده قیمت کارخانه دنا وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

  • درخواست جلسه مزدی شورای عالی کار در هفته آخر آبان

    درخواست جلسه مزدی شورای عالی کار در هفته آخر آبان

    عضو شورای عالی کار با بیان اینکه با دستمزد مصوب شورای عالی کار تحصیل کرده ها رغبت به فعالیت در امور تولیدی ندارند گفت:مزد منطقه ای زمانی باید تعیین شود که دولت یک مزد ملی منصفانه تعیین کرده باشد.

  • کارگران موقت دائمی می‌شوند؟

    کارگران موقت دائمی می‌شوند؟

    مطابق قانون آن دسته از کارگرانی که از سال ۹۸ قرارداد موقت داشته اند باید به قرارداد دائمی تبدیل شود. اما نمایندگان کارگری معتقدند ضمانتی برای اجرای این بند قانونی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =