احتمال آزادسازی منابع مالی ایران در عراق

طبق اعلام منابع آمریکایی احتمال دارد دولت آمریکا امروز با دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق و انتقال این منابع به عمان و اروپا موافقت کند.

به گزارش صدای بورس،پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن از احتمال موافقت امروز دولت آمریکا با دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق خبر داد که بر این اساس معافیت چند میلیارد دلاری ایران از تحریم‌ها که اولین بار در ژوئیه صادر شد و فردا منقضی می‌شود تمدید خواهد شد.

بر اساس این گزارش دولت بایدن به عراق اجازه می دهد تا پول برق صادراتی ایران را به حساب های بانکی متعلق به ایران در اروپا و عمان منتقل کند.

گزارش ها حاکی از آن است که در اواخر ماه گذشته میلادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در مورد تسریع دسترسی ایران به این وجوه با همتای عمانی خود گفتگو کرده است. دولت بایدن می گوید مانند ۶ میلیارد دلاری که در قطر نگهداری می شود، ایران تنها می تواند از ۱۰ میلیارد دلار دارایی خود در عراق برای اهداف غیرتحریمی استفاده کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 482884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • احتمال گرانی ارز، دولت را در واردات کالا محتاط می‌کند

    احتمال گرانی ارز، دولت را در واردات کالا محتاط می‌کند

    رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تصریح کرد: البته این نخستین باری نیست که واردات کالاهای ICT با مشکل عدم تخصیص ارز روبه‌رو می‌شود اما هیچ‌گاه به این اندازه طول نکشیده بود، تجربه نشان داده هر زمان که قرار است ارز گران شود، در تخصیص ارز برای واردات سختگیری‌هایی اعمال می‌شود.

  • موج صادرات ارزان چین در راه است؟

    موج صادرات ارزان چین در راه است؟

    مقامات چین که مصمم به ارتقای تولید هستند، پول را به سمت سازندگان محصولات فناوری پیشرفته، از نیمه‌رساناها گرفته تا خودروهای برقی، سرازیر کرده و این نگرانی را ایجاد کرده‌اند که ظرفیت مازاد تولید، موج جدیدی از صادرات ارزان را به راه خواهد انداخت.

  • ۵۰ درصد هزینه های مردم صرف غذا می شود

    ۵۰ درصد هزینه های مردم صرف غذا می شود

    رئیس هیات مدیره انجمن متخصیص علوم و صنایع غذایی ایران گفت: اگر دولت بتواند ارزش افزوده مواد غذایی را کم یا حذف کند در قیمت مواد غذایی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. چندین بار نیز حذف ارزش افزوده از مواد غذایی در مجلس مطرح شده، ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

  • نوسان قیمتی دلار در بازار ارز

    قیمت روز کامودیتی‌ها ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲

    نوسان قیمتی دلار در بازار ارز

    قیمت دلار که روز گذشته کاهش ۵۰ تومانی داشت و به رقم ۵۱ هزار و ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی رسیده بود، امروز مجدد به ۵۱ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =