مبنای پرداخت عوارض در جاده ها مشخص شد

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با استفاده از ابزارهای هوشمند از کلیه وسایل نقلیه که در بزرگراه‌های شریانی تردد می‌کنند، بر مبنا پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو عوارض دریافت کند.

به گزارش صدای بورس،براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با استفاده از ابزارهای هوشمند از کلیه وسایل نقلیه که در بزرگراه‌های شریانی تردد می‌کنند، بر مبنا پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو عوارض دریافت کند

این مبلغ به حساب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نزد خزانه‌داری کل کشور واریز تا در قالب بودجه سالانه، صرف توسعه، بهسازی، ایمن سازی و هوشمندسازی جاده‌های کشور شود.

وسایل حمل و نقل عمومی دارای صورت وضعیت و بارنامه با پلاک عمومی معاف هستند.

منبع: مهر

کد خبر 483527

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • انتقاد صریح از وضعیت حمل و نقل

    انتقاد صریح از وضعیت حمل و نقل

    حمل‌ونقل در هر سه حوزه هوایی، زمینی و ریلی وضعیت عادی ندارد، چه آنکه علاوه بر تحمیل گرانی بلیت و خدمات‌دهی ضعیف و نبود زیرساخت‌های مناسب باعث آزردگی خاطر مسافران شده است.

  • مالکان این خودروهای فرسوده می‌توانند خودرو وارد کنند

    مالکان این خودروهای فرسوده می‌توانند خودرو وارد کنند

    دولت مجاز شد به ازای اسقاط هر دستگاه اتوبوس و کشنده جاده‌ای بالای بیست و پنج سال، نسبت به اعطای مجوز واردات اتوبوس و دستگاه کشنده جاده‌ای با سن کمتر از ده سال به مالک کشنده اقدام کند.

  • اجازه فروش نفت به نیروهای مسلح داده می‌شود؟

    اجازه فروش نفت به نیروهای مسلح داده می‌شود؟

    بر اساس لایحه بودجه آینده، در صورت عدم تخصیص بودجه نیروهای مسلح، شرکت ملی نفت موظف است به میزان مابه التفاوت ماهانه معادل آن نفت خام یا میعانات گازی به اشخاص حقوقی معرفی شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اقدام کند.

  • اخذ مالیات از فراریان مالیات بر ارزش افزوده

    اخذ مالیات از فراریان مالیات بر ارزش افزوده

    طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، مالیات و عوارض ارزش افزوده مودیان مالیات بر ارزش افزوده بابت هر یک از دوره‌های سنوات ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ باید از سوی سازمان مالیاتی برآورد و اخذ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =