نامه اعضای فراکسیون کارگری مجلس به شورای نگهبان

اعضای فراکسیون کارگری مجلس از شورای نگهبان، خواستند مصوبه اخیر مجلس درباره سن و سابقه بازنشستگی را رد کند.

به گزارش صدای بورس،جمعی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در نامه‌ای به شورای نگهبان، خواستار رد و بازگرداندن مصوبه اخیر مجلس درباره سن و سابقه بازنشستگی شدند.

در این نامه آمده است:

«متاسفانه تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی که بدون توجه به دلایل منطقی، قانونی و توصیه‌های مکرر هیات رئیسه و اعضای فراکسیون کارگری و بدون رعایت حداکثری حقوق مکتسبه کارگران و اصلاح عادلانه حقوق بیمه ذیل برنامه هفتم توسعه انجام شده است، در صورت تایید شورای نگهبان ضربه غیرقابل جبرانی را به جامعه کارگری کشور تحمیل خواهد کرد.»

در ادامه این متن آمده است: «هم‌اکنون فراکسیون کارگری... در ادامه اعتراضات قبلی ضمن تذکر پیامدها و بازخورد منفی آن، مجدداً ناخرسندی و اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم اعلام و در پایان از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استدعا دارد با رد این مصوبه، شرایط برررسی و اصلاح مجدد این موضوع را ایجاد کند.»

گفتنی است این نامه با رونوشت به هیات تطبیق قوانین و کمیسیون‌های تخصصی مجلس توسط اعضای فراکسیون کارگری از جمله «علی بابایی کارنامی، محمدحسن آصفری، فرهاد بشیری، صدیف بدری، رحمت الله نوروزی، علی جدی و..» امضا شده است.

83c9d8b6-8393-4fec-9ce9-2c16df4bbfeb

منبع: ایلنا

کد خبر 483703

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تخصیص یارانه ویژه به کودکان / محک خوش قولی دولت در میدان عمل

    تخصیص یارانه ویژه به کودکان / محک خوش قولی دولت در میدان عمل

    یارانه ویژه کودکان از ۶ ماه تا ۶ سال را شامل می‌شود که از یکشنبه ۲۸ آبان آغاز شد. این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان بوده و ۱۲۰ هزار خانوار را مشمول طرح می‌شوند.

  • کلیه مصوبات برنامه هفتم توسعه در یک نگاه

    کلیه مصوبات برنامه هفتم توسعه در یک نگاه

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سی و یک روز کاری طی پنجاه و هفت جلسه علنی به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند که مصوبات کامل مربوط به این لایحه را می توانید در این گزارش مرور کنید.

  •  فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

    فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

    نمایندگان مجلس با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم موافقت کردند. قرار است حقوق بازنشستگان به ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز برسد. برای عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق آنها طبق هدف عنوان شده دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه هفتم اقدام لازم را به‌عمل آورد. این افزایش در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال‌های بعد هرکدام ۳۰درصد خواهد بود.

  • درخواست لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

    درخواست لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

    کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد شدید از مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی خواستار رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان شد.

  • بازار سرمایه به ثبات اقتصادی نیاز دارد

    بازار سرمایه به ثبات اقتصادی نیاز دارد

    سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: بازار سرمایه نیازمند ثبات اقتصادی است و تا زمانی که این امر محقق نشود نمی‌توان شاهد رشد بازار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =