قیمت نفت برنت به دلیل افزایش عرضه و کاهش ریسک‌های مربوط به جنگ حماس و اسرائیل، برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرده است.

قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت زیرا معامله‌گران چشم‌انتظار جلسه به تأخیر افتاده سازمان اوپک پلاس در روزهای آینده هستند و بازارهای مالی، رویکردی محتاطانه به خود گرفته‌اند.

قیمت نفت خام برنت در حالی به کمتر از ۸۰ دلار به ازای هر بشکه کاهش یافته که این شاخص اصلی نفت خام طی پنج هفته گذشته به طور متوالی با کاهش قیمت همراه شده است که طولانی‌ترین دوره کاهشی نفت برنت از پایان سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

قیمت نفت خام در حالی کاهش یافته که آمارها نشان می‌دهد سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه اکتبر با سرعت کمتری رشد کرده است؛ آماری که نشان‎‌دهنده خطرات مربوط به رشد اقتصادی در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است.

جلسه اوپک به تاخیر افتاد

در بحبوحه اختلاف‌نظرها درباره سهمیه عرضه نفت خام در میان کشورهای عضو اوپک، جلسه این گروه به تأخیر افتاد؛ جلسه‌ای که در آن درباره سیاست عرضه تصمیم‌گیری خواهد شد.

نشانه‌های ضعیف شدن قیمت آتی نفت خام باعث شده معامله‌گران و تحلیل‌گران انتظار داشته باشند اوپک اقدامات اضافی برای محدود کردن بیشتر بازار نفت انجام دهند.

نفت برنت از اواخر سپتامبر که به اوج قیمت خود رسیده بود، حدود یک‌پنچم از ارزشش را از دست داده است که دلایل آن، افزایش عرضه از سوی کشورهای خارج از اوپک پلاس و محو شدن ریسک‌های مربوط به جنگ اسرائیل و حماس است.

آژانس بین‌المللی انرژی در اوایل ماه جاری میلادی پیش‌بینی کرده بود عرضه در بازار نفت در سال آینده میلادی بیش از تقاضا خواهد بود. با این حال، کارشناسان بر این باورند که عربستان سعودی احتمالا برنامه فعلی کاهش تولید نفت را حفظ خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که سایر کشورهای تولیدکننده نفت با کاهش بیشتر تولید موافقت کنند که به عنوان راهی برای کمک به تثبیت بازار نفت در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود.

منبع: اکو ایران

کد خبر 483890

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چند و چون افزایش سن بازنشستگی

    چند و چون افزایش سن بازنشستگی

    یک کارشناس حوزه کار با اعتقاد به اینکه وضعیت صندوق تامین اجتماعی بحرانی نیست و شرایط آن بهتر از سایر صندوق‌های بازنشستگی است، دلایل کاهش ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی را تشریح و پیشنهاد کرد: به‌جای افزایش سن بازنشستگی، صندوق‌ها را سودده و بهره‌ور کنند تا در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان باشد.

  • موافقت مجمع تشخیص با اختصاص قیر نیم‌بها به پروژه‌های عمرانی

    موافقت مجمع تشخیص با اختصاص قیر نیم‌بها به پروژه‌های عمرانی

    مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی مصوبه مجلس برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲، اختصاص قیر نیم‌بها به پروژه‌های عمرانی را تأیید کرد.

  • کاهش قیمت نفت در سایه اختلاف‌ها در اوپک

    کاهش قیمت نفت در سایه اختلاف‌ها در اوپک

    احساس منفی بازار در مورد اختلاف‌ها در اوپک پلاس قیمت نفت را در معاملات امروز به ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش داد.

  • دولت بنای سختگیری مالیاتی ندارد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه:

    دولت بنای سختگیری مالیاتی ندارد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ متکی بر درآمدهای پایدار تدوین شده، از ارائه این لایحه توسط رئیس جمهور به مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: دولت بنا ندارد به هیچ عنوان مالیات کسبه و حقوق‌بگیران را افزایش دهد و قوانین مالیاتی نیز تغییری نکرده است.

  • دولت به اندازه مالیاتی که می گیرد باید خدمات دهد

    دولت به اندازه مالیاتی که می گیرد باید خدمات دهد

    عضو اتاق تهران با بیان اینکه تورم، مالیات غیرمستقیم است، گفت: باید به جای افزایش نرخ، چتر مالیاتی را گسترش داد تا تمامی بخش‌ها زیر چتر مالیات قرار بگیرند و عدالت مالیاتی پیاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =