واردات خودروهای کارکرده برای عموم مردم آزاد شد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که واردات خودروهای کارکرده لزوما نیاز به تامین ارز از سوی دولت ندارد، لازم نیست که در بودجه سال آتی دیده شود.

به گزارش صدای بورس ، لطف الله سیاهکلی با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص حذف واردات خودروهای کارکرده از لایحه بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: واردات خودروهای کارکرده اکنون به تصویب مجلس رسیده است و برای اجرا نیز لزومی ندارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ آورده شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه واردات خودروهای کارکرده نیازمند بودجه دولتی نیست‌ فلذا حتما نباید در بودجه آورده شود، اظهار کرد: ما اعتقادی به تامین بودجه از سوی بانک مرکزی برای واردات خودروهای کارکرده نداریم. همین که مردم را آزاد گذاشته و در چهارچوب یک آئین نامه افراد بتوانند خودرو وارد کنند، واردات انجام خواهد شد. مردم خودشان وارد و توزیع می کنند.

سیاهکلی تصریح کرد: برای واردات خودروهای نو لازم است در بودجه مصوبه داشته باشیم تا منابع ارزی برای واردات خودروهای نو پیش بینی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 484387

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  خریداران خودرو دیگر پولی بلوکه نمی‌کنند

    خریداران خودرو دیگر پولی بلوکه نمی‌کنند

    در حالی تعریف حساب وکالتی برای اولین بار در طرح فروش ایران‌خودرو در بهمن ماه سال گذشته باب شد که مشتریان خرید خودرو در وهله اول برای خودروهای داخلی و سپس برای خودروهای وارداتی بایستی اقدام به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجهی در آن می‌کردند، اما در آخرین تصمیم‌گیری‌ها از این پس برای خرید خودروها (چه داخلی و چه وارداتی)، نیاز به تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن پول نیست.

  • آرامش و ثبات بر بازار خودرو حاکم می‌شود

    آرامش و ثبات بر بازار خودرو حاکم می‌شود

    ایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: با توجه به ثبات ایجادشده در بازار ارز می‌توان انتظار داشت با سیاست‌گذاری و مدیریت درست، آرامش و ثبات به بازار خودرو نیز برگردد.

  • تاکسی مدرن برقی به خیابان ها می‌آید

    تاکسی مدرن برقی به خیابان ها می‌آید

    خودرو برقی مدرنی که توسط ایران خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و سایر کلان شهرها در نظر گرفته شده، به تهران رسید و به زودی شاهد حضور تاکسی‌های برقی در کلان شهرها خواهیم بود.

  • اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک وجود ندارد

    اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک وجود ندارد

    دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: تنها راهی که می‌توان قاچاق پوشاک را کنترل کرد مبارزه در سطح عرضه است.

  • آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

    آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

    مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =