۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
نیسان آبی همچنان می‌ماند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون خانواده از نیسان‌های آبی امرار معاش می‌کنند، نمی توان چرخه تولید آن را متوقف کرد، اما استانداردهای آن ارتقا خواهد یافت.

محمد مهدی برادران- معاون صنایع عمومی وزارت صمت- در حاشیه مراسم بزرگداشت فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده ، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر خانواده با اتکا به این خودرو (وانت زامیاد یا همان نیسان آبی) امرار معاش و زندگی خود را تامین می‌کنند؛ بنابراین امکان خروج آن از خط تولید نیست.

وی تصریح کرد: چرخه تولید آن متوقف نمی‌شود، اما قصد داریم استانداردهای سختگیرانه که تنها خودروهای خارجی قابلیت پاس کردن آن‌ها را دارند، لحاظ کنیم.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: قصد نداریم خودرویی که بیش از ٩٠ درصد داخلی است را از دست بدهیم یا خودرویی را جایگزین کنیم که قیمت بعضاً دو یا سه برابری دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 484522

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دست دولت برای واردات خودرو باز است

    دست دولت برای واردات خودرو باز است

    یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند کند واردات خودرو گفت: مجلس دست دولت را برای واردات خودرو باز گذاشته است و لزومی ندارد که بحث واردات در لایحه بودجه دیده شود.

  • شیوه جدید دریافت سریع خودرو

    شیوه جدید دریافت سریع خودرو

    ایران خودرو شیوه ای برای تحویل سریع تر خودرو اعلام کرد.

  • وزیر صمت به مجلس می رود

    وزیر صمت به مجلس می رود

    وزیر صمت برای بررسی تکمیل سامانه جامع تجارت و راهکارهای جلوگیری از افزایش بی‌رویه ثبت سفارش دوشنبه به مجلس می رود.

  • چرا رنگ نیسان آبی تغییر نمی‌کند؟

    چرا رنگ نیسان آبی تغییر نمی‌کند؟

    رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه پلتفرم نیسان وانت آبی یک بن سازه‌ی ۵۶-۵۷ ساله است، گفت: تا شهریور ۱۴۰۳ فرصتی برای بهبود فرایند تولید نیسان آبی داده ایم.

  • ضرورت اصلاح مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودروی جانبازان

    ضرورت اصلاح مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودروی جانبازان

    رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه طبق توافق‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیده‌ایم که مصوبه هیات وزیران در رابطه با واردات خودروی جانبازان نیاز به اصلاح دارد، ابراز امیدواری کرد که با تغییرات در مصوبه هیات وزیران واردات خودروی جانبازان سهل شود.

  • خودروی به جامانده از دوره شوروی پرطرفدار شد

    خودروی به جامانده از دوره شوروی پرطرفدار شد

    بر اساس داده‌های آژانس تحلیلی روسی Autostat، خودروی روسیه مسکویچ متعلق به دوران شوروی برای اولین‌بار در ماه نوامبر وارد فهرست ۱۰ برند پرفروش این کشور شد. فروش خودروهای سواری جدید در ماه نوامبر، در روسیه با ۱۱۳ درصد افزایش سالانه به ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ دستگاه رسید که نشان دهنده بازگشت از رکود ناشی از تحریم‌ها و خروج خودروسازان غربی در سال ۲۰۲۲ است.

  • محدودیت عرضه لاستیک از اول دی برداشته می‌شود

    محدودیت عرضه لاستیک از اول دی برداشته می‌شود

    رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری، محدودیت عرضه لاستیک برداشته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =