بازار خودرو همچنان در رکود مطلق است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: بازار خودرو همچنان در رکود مطلق است و خرید و فروشی در این بازار صورت نمی‌گیرد.

به گزارش صدای بورس،سعید مؤتمنی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته قیمت خودروها در بازار تغییرات چندانی نداشته است، گفت: قیمت چند خودرو افزایش و در مقابل قیمت چند خودرو نیز کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: به عنوان مثال قیمت پژو پارس از ۵۰۷ میلیون تومان به ۵۱۲ میلیون تومان افزایش یافته و یا قیمت پژو پارس TU۵ از ۶۲۵ میلیون تومان به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است، اما در مقابل قیمت ۲۰۷ اتومات با ۲۰ میلیون تومان کاهش، به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده و قیمت ۲۰۷ دنده‌ای نیز از ۶۴۰ میلیون تومان به ۶۳۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بقیه محصولات نیز در ۱۰ روز گذشته تغییر قیمت نداشته‌اند، اظهار داشت: در بین خودروهای مونتاژی قیمت هایما S۷ افزایش ۵۰ میلیون تومانی داشته است و علت، آن است که این خودرو از سوی خودروساز فاکتور نمی‌شود.

مؤتمنی با تأکید بر اینکه بازار خودرو مانند چند ماه گذشته در رکود کامل به سر می‌برد، گفت: در مجموع بازار خودرو مشتری ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: از عوامل مؤثر بر افزایش یا کاهش قیمت خودروها در بازار عرضه خودرو توسط خودروساز است. هرگاه خودرویی توسط خودروساز فاکتور شود، قیمت آن در بازار کاهش و هر گاه خودرویی توسط خودروساز فاکتور نشود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

وی در مورد تأثیر عرضه خودروهای وارداتی در بازار گفت: خودروهای وارداتی در سامانه در حال عرضه است، اما هنوز این خودروها وارد بازار نشده است، درحالی‌که اگر این خودروها وارد بازار شود، اثر مثبتی در بازار خواهد داشت.

منبع: فارس

کد خبر 484535

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • واردات خودرو ویژه جانبازان از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

    واردات خودرو ویژه جانبازان از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

    مهدی ضیغمی در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی اوراسیا، در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان، گفت: در رابطه با خودروی جانبازان، طبق توافق صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم مصوبه هیأت وزیران را در اسرع وقت تغییر دهیم؛ چرا که درصدی که در بحث سود و خدمات برای جانبازان در این مصوبه در نظر گرفته شده، مقداری زیاد است.

  • سهم خودروها در تولید آلایندگی چقدر است؟

    سهم خودروها در تولید آلایندگی چقدر است؟

    سالانه حدود ۷۰۱ هزار تن آلودگی در تهران منتشر می‌شود که حدود ۵۷۸ هزار تن از آن مربوط به «منابع متحرک آلاینده» است.

  • خودروی به جامانده از دوره شوروی پرطرفدار شد

    خودروی به جامانده از دوره شوروی پرطرفدار شد

    بر اساس داده‌های آژانس تحلیلی روسی Autostat، خودروی روسیه مسکویچ متعلق به دوران شوروی برای اولین‌بار در ماه نوامبر وارد فهرست ۱۰ برند پرفروش این کشور شد. فروش خودروهای سواری جدید در ماه نوامبر، در روسیه با ۱۱۳ درصد افزایش سالانه به ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ دستگاه رسید که نشان دهنده بازگشت از رکود ناشی از تحریم‌ها و خروج خودروسازان غربی در سال ۲۰۲۲ است.

  • اپیدمی نقص فنی در خودروهای چینی

    اپیدمی نقص فنی در خودروهای چینی

    رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی گفت: این خودروها گاه مشکلات اپیدمی و خاصی دارند و همین مشکل موجب شده یک قطعه خاص پر مصرف شود؛ مثلا یک خودروی چینی مشکل رادیات دارد و قطعه مورد نظر نیز در بازار وجود ندارد.

  • هشدار به خریداران سهام در خارج از بورس

    هشدار به خریداران سهام در خارج از بورس

    پرونده فروش غیرقانونی سهام چند هتل و بیمارستان، به واحد حقوقی سازمان بورس ارجاع شد.

  • تولید خودرو سواری در سال جاری به ۷۴۲ هزار دستگاه رسید

    تولید خودرو سواری در سال جاری به ۷۴۲ هزار دستگاه رسید

    مدیر کل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبورمستقیم و کامل تولیده شد که در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شد.

  • اعتبارات سال آینده برای ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات اعلام شد

    اعتبارات سال آینده برای ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات اعلام شد

    بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، دولت سیزدهم برای وزارت راه و شهرسازی منابع مختلف و اختیاراتی را در حوزه ایمنی راه ها، قائل شده است تا منجر به کاهش تلفات و مصدومیت های ناشی از حوادث رانندگی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =