این طور نیست که دولت بخواهد با مالیات ضعف‌های خود را پر کند

نماینده مجلس گفت: قوانین در هر زمان و شرایطی امکان تغییر دارند، بنابراین نمی‌توان اصلاح آن را منکر شد. با توجه به اقداماتی که مجلس یازدهم در رابطه با اصلاح قوانین مالیاتی انجام داد، از جمله اخذ مالیات‌های جدید اقدامات خوبی صورت گرفت و گمان نکنم ضرورتی داشته باشد که قوانین مالیاتی را اصلاح کنیم. یک زمان دولت و مجلس شاید بخواهند اصلاحی صورت بگیرد، اما الان ضرورتی وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس،علیرضا شهبازی، نماینده مجلس، درباره اصلاح قانون مالیات گفت: قوانین در هر زمان و شرایطی امکان تغییر دارند، بنابراین نمی‌توان اصلاح آن را منکر شد. با توجه به اقداماتی که مجلس یازدهم در رابطه با اصلاح قوانین مالیاتی انجام داد، از جمله اخذ مالیات‌های جدید اقدامات خوبی صورت گرفت و گمان نکنم ضرورتی داشته باشد که قوانین مالیاتی را اصلاح کنیم. یک زمان دولت و مجلس شاید بخواهند اصلاحی صورت بگیرد، اما الان ضرورتی وجود ندارد.

وی در ادامه درباره تاثیر افزایش مالیات بر تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش انگیزه حقوق بگیران اشاره کرد: مالیات در ارتباط با کارگران و حقوق بگیران ناعادلانه نیست و معافیت‌ها بالا رفته است. نظر مجلس این است که مالیات از کسانی گرفته شود که فرار مالیاتی دارند و تغییرات اخیر نیز متوجه این دسته از افراد شده است. در بحث واحدهای تولیدی من قبول دارم که فشار زیاد شده است و نباید بگذاریم که واحدهای تولیدی در این شرایط معیشتی و سرمایه در گردش و محدودیت‌های مواد اولیه باید به واحدهای تولیدی کمک کرد. سازمان امور مالیاتی نباید به راحتی حساب صنایع تولیدی را مسدود کند. گلایه‌های زیادی درباره این موضوع وجود دارد که سازمان مالیاتی همراهی با واحدهای تولیدی ندارد. ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم اما آنطور که توقع داریم همکاری نمی‌شود. در سالی که رشد تولید نامیده شده است، توقع داریم دولت بیشتر پای کار تولید بیاید.

شهبازی گفت: اینکه دولت بخواهد با مالیات ضعف‌های خود را پر کند اینطور نیست؛ دولت با درآمدهای خود به دنبال پیگیری پروژه‌های عمرانی و رشد و توسعه کشور است. درآمد مالیاتی بیشتر در راستای عمران و توسعه است و صرفا برای بودجه مراکز فرهنگی نیست. مالیت دهندگان باید مالیات واقعی را بدهند، اما سازمان امور مالیاتی نباید فشار زیادی بیارود. ما معتقدیم باید از فرار مالیاتی جلوگیری شود، اما تمام افراد و تولیدی‌ها را نباید تحت فشار قرار داد. دولت و سازمان امور مالیاتی باید افزایش درآمد خود را بر روی فراریان مالیات متمرکز کند. باید مردم را رضایتمند از مالیات کرد و نظرات جامعه درباره مالیات را واقعی‌تر ببینند. مثلا درباره افزایش دارایی‌ها از مسکن و خودرو، خیلی‌ها درآمد بالا دارند، سازمان مالیاتی اگر بتواند از ان‌ها مالیات بگیرد مورد خوشحالی مردم است.

منبع: انتخاب

کد خبر 484556

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میزان دقیق افزایش حقوق کارمندان مشخص شد

    میزان دقیق افزایش حقوق کارمندان مشخص شد

    عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: نمایندگان مجلس اصلاحاتی در لایحه اعمال خواهند کرد تا میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده، حداقل به ۲۰ درصد برسد.

  • اهمیت دیدار پوتین و رئیسی برای قیمت دلار

    اهمیت دیدار پوتین و رئیسی برای قیمت دلار

    پوتین پس از دیدار با روسای دو قدرت عربی با رییس جمهور ایران نیز دیدار می‌کند، دیدار قدرت‌های غیرغربی رویداد مهم و تعیین‌کننده‌ای است. این سفر شاید اشتراکات و ارتباطات را در حوزه نفت و منطقه تعمیق کند و اختلافات را تعدیل کند و از این حیث بر بازار تاثیر بگذارد.

  • خبر مهم درباره جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان

    خبر مهم درباره جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان

    بیر کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: سازمان باید پرداخت ۷۰ درصد از هزینه‌ی بیمه تکمیلی را برعهده بگیرد. علاوه بر این نباید در روند خدمات‌رسانی بیمه تکمیلی بازنشستگان اخلال به وجود بیاورد.

  • وزیر اقتصاد: پرونده فساد چای چیز جدیدی نیست

    وزیر اقتصاد: پرونده فساد چای چیز جدیدی نیست

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود و موضوع جدیدی به شمار نمی رفت که این چنین پیش چشم مردم به رخ کشیده شود لذا موضوع حاضر فقط یک کمپین رسانه ای وسیع است.

  • سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد ؛ کاهش قیمت انس جهانی طلا

    سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد ؛ کاهش قیمت انس جهانی طلا

    محمد کشتی‌آرای کارشناس بازار طلا و جواهر گفت: حباب سکه در هفته جاری، تغییری نداشته که نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است؛ البته رکود در بازار همچنان مشاهده می‌شود اما هیچ‌گونه هیجان یا التهابی در بازار مشاهد نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =