این خودرو ۷۰ میلیون تومان گران شد

بازار خودروی کشور همچنان در رکود به سر می‌برد، بااین‌حال قیمت برخی خودروها روندی صعودی طی چند روز گذشته داشته است.

به گزارش صدای بورس،آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرده، عرضه و تقاضا در یک ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته و تنها اتفاق قابل‌توجه در این مدت، افزایش قیمت برخی خودروها به دلیل فاکتور نشدن آنهاست.

سعید موتمنی افزود: خودروهای پژوپارس معمولی و TU۵ و هایما S۷ در یک ماه گذشته افزایش قیمت داشته‌اند. پژوی معمولی ۱۰میلیون و TU۵ حدود ۲۵میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند و هایما نیز جهشی ۷۰میلیون تومانی داشته است.

وی گفت: عرضه خودروهای وارداتی همچنان محدود است و اگر ۴۰هزار خودرویی که گفته شده به بازار وارد می‌شود، در سه ماه آینده می‌توانیم شاهد تغییراتی باشیم.

وی درباره تاثیر تولید و واردات خودروهای برقی بر بازار گفت: اجرای این ایده خوب اما زمان‌بر است و نمی‌توان موضوع تعدیل بازار را معطل تامین و عرضه برقی‌ها نگه داشت.

به گزارش ایلنا،به گفته موتمنی، در حال حاضر پیش‌فروش خودروهای وارداتی بی‌معناست و حتی شرکت‌هایی‌ که مجوز واردات خودرو را دریافت کرده‌اند، خود نمی‌توانند فروش داشته باشند و باید از طریق سامانه وزارت صمت اقدام کنند.

کد خبر 485172

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • همکاری ایران با این کشور برای تولید خودروهای برقی

    همکاری ایران با این کشور برای تولید خودروهای برقی

    معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، گفت: ۶ خودروساز کشور اعم از دو خودروساز بزرگ و خودروسازان در بخش خصوصی در برنامه راهبردی ۲۵ ساله که بین ایران و کشور چین امضا شد با همکاری شرکت‌های چینی خودروهای برقی تولید می‌کنند.

  • بازگشایی سامانه یکپارچه برای ثبت نام خودروهای وارداتی

    بازگشایی سامانه یکپارچه برای ثبت نام خودروهای وارداتی

    رئیس سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه در مرحله جدید فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه امکان خرید برای ثبت نام کنندگان جدید نیز فراهم می شود، افزود: این هفته قرار است سه محصول جتا VS ۵، جتا VS ۷ و زوتی در سامانه بارگذاری شود.

  • برقی‌سازی این تاکسی‌ها در اولویت قرار گرفت+جزئیات

    برقی‌سازی این تاکسی‌ها در اولویت قرار گرفت+جزئیات

    معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور از تکلیف وزارت کشور برای تأمین ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =