قاچاق ۳ میلیارد دلاری پوشاک در کشور

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران در خصوص آمار قاچاق پوشاک به کشور گفت:آمار دقیقی نمی‌توان در این زمینه ارائه کرد اما برآورد می‌شود در بازار کل کشور ۳ میلیارد دلار پوشاک قاچاق وجود دارد که از مناطق مختلف کشور وارد می‌شود.

به گزارش صدای بورس،سومبات هاکوپیان رئیس هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران ، نشست خبری انجمن صنایع پوشاک ایران با حضور رئیس اتحادیه پوشاک و اصحاب رسانه افزود: محصولاتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند ، محصولاتی با کیفیت پایین هستند که استاندارد لازم را ندارند و از همه مهمترین معدوم کردن آن که بعضا به صورت دفن کردن است به محیط زیست ایران آسیب جدی وارد می کند.

وی اظهارداشت: اولین عامل قاچاق این است که کشوردر شرایط تحریم قرار دارد و تولید کنندگان مجبور هستند مواد اولیه را با هزینه‌های بالا خریداری کنند این درحالی است که واردکنندگان محصولات قاچاق هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران با بیان اینکه هزینه تحریم به تولید کنندگان داخلی تحمیل می شود ، گفت : تعطیلی کارگاه‌های کوچک ‌ نشان‌ از افزایش نفوذ قاچاق را می‌دهد و در این بین فقط واردکنندگانی که به صورت غیررسمی و قاچاق پوشاک وارد می کنند از این فرصت سود می‌برند.

هاکوپیان تاکید کرد: در صورتی که از ورود کالای قاچاق از سوی مسئولان مربوطه جلوگیری‌ شود، تولیدکننده داخلی به راحتی می‌تواند نیاز داخل را برطرف کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران در خصوص آمار قاچاق پوشاک به کشور گفت:آمار دقیقی نمی‌توان در این زمینه ارائه کرد اما بر اساس مراکز آماری دولتی برآورد می‌شود در بازار کل کشور بیش از ۳ میلیارد دلار پوشاک قاچاق وجود دارد که از مناطق مختلف کشور وارد می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران ادامه داد: در صورتی که کالایی از مبادی رسمی وارد می‌شود، یک شناسه به آن تعلق می‌ گیرد که مشخص خواهد بود که این کالا از مبادی رسمی وارد شده است اما در حال حاضر به این سیاست عمل نمی‌شود و نمی‌توان کالای داخلی یا قاچاق‌ را تشخیص داد.

وی با تاکید براینکه قصد ما حمایت از تولید داخلی است افزود: قاچاق و مافیای قاچاق سعی دارند در تمام ارکان دولت نفوذ کنند و این نفوذ همراه با فساد خواهد بود و این امر منجر به از بین رفتن امنیت کشور و اقتصاد در حوزه پوشاک است.

کد خبر 486691

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =