میزان افزایش حقوق ۱۴۰۳ نهایی نشده است؟

هنوز پرونده حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان باز است و نمایندگان مردم در مجلس بر سر میزان حقوق آنها به توافق نرسیدند. البته حدود ۱۳ روز قبل کمیسیون اجتماعی مجلس به افزایش ۲۵ درصدی حقوق و شاغلان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رای مثبت داد.

به گزارش صدای بورس،بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفت: مجلس باید منابع جدیدی برای افزایش حقوق‌ها تعریف کند و آمادگی افزایش حقوق‌ها به بیشتر از ۱۸ درصد وجود دارد.

نجم‌آبادی افزود: توقع این است که حقوق عموم کارمندان و کارگران متناسب با توانمندی‌های آن‌ها افزایش پیدا کند.

او گفت: در قوانین بالادستی تاکید بر افزایش حقوق متناسب شده است و دولتی ها معتقدند افزایش حقوق منجر به افزایش تورم می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 487296

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فقط ۱۰ درصد از مالیات دریافتی در سال از اصناف و مشاغل است

    فقط ۱۰ درصد از مالیات دریافتی در سال از اصناف و مشاغل است

    رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف و مشاغل صفر مطلق است، گفت: ۸۰ تا ۹۰درصد مالیاتی که در کل سال وصول می‌کنیم از شرکت‌های بزرگ است.

  • پیش‌بینی رشد ۴۰درصدی تولید ناخالص داخلی با احتساب تورم در سال جاری

    پیش‌بینی رشد ۴۰درصدی تولید ناخالص داخلی با احتساب تورم در سال جاری

    معاون برنامه‌ریزی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: GDP ما در سال ۱۴۰۱ بر اساس محاسبات انجام شده ۱۴.۲ میلیون میلیارد تومان بود و برآورد ما برای سال جاری این است که به ۲۰ هزار همت برسد که رشد ۴۰.۸ درصدی (با احتساب تورم) خواهد داشت.

  • حذف مالیات‌ بسیاری از حقوق‌بگیران با لحاظ هزینه‌ معیشتی‌

    حذف مالیات‌ بسیاری از حقوق‌بگیران با لحاظ هزینه‌ معیشتی‌

    به گفته رئیس مجمع عالی واردات قرار است هزینه‌های معیشتی در مالیات‌ستانی مدنظر قرار بگیرد و با اصلاحات صورت گرفته در لایحه دولت، درصد زیادی از کارمندان و صاحبان درآمدهای خرد از مالیات معاف می‌شوند.

  • درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی روز شنبه

    درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی روز شنبه

    بر اساس تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، مقرر شد که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش یابد و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش یابد که در حال حاضر تعطیلی روز جمعه قطعی است، اما تعطیل بودن پنجشنبه یا شنبه به عنوان روز دوم در صحن تعیین خواهد شد؛ موضوعی که در روزهای اخیر مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گرفته و آن‌ها خواستار تعیین روز شنبه به عنوان روز دوم تعطیلات هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =