پرداخت ۸۰ درصد از طلب چایکاران

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی به مرور به حسابشان واریز می‌شود.

به گزارش صدای بورس، صادق حسنی گفت: بنابر آمار از مجموع یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده ۸۰ درصد وجه آن پرداخت شده است و مابقی به تدریج به حساب چایکاران واریز می‌شود.

او از رکود حاکم بر بازار چای خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو چای برای مصرف کننده کمتر از ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۵۰ هزار تومان است.

حسنی ادامه داد: بنابر آمار امسال تولید چای نسبت به سال گذشته ۵ هزار تن رشد داشته است، اما از الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی برای سال زراعی آینده داشت.

مدیراجرایی سندیکای چای حداکثر نیاز سالانه چای را ۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم واردات قهوه به ۳۷ هزار تن طی ماه‌های قبل، در خوشبینانه‌ترین حالت مصرف چای ۸۰ هزار تن است که بخشی از این میزان از طریق واردات تامین می‌شود.

او گفت: با استمرار روند افزایش مصرف قهوه و کاهش مصرف چای، امکان رسیدن به خودکفایی و بی نیازی از واردات چای وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 488534

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صادرات عصاره گیاهان دارویی ایران به کشورهای اروپایی

    صادرات عصاره گیاهان دارویی ایران به کشورهای اروپایی

    عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت: ایران مزیت قابل توجهی برای استفاده از گیاهان دارویی و محصولات جانبی آن در مصارف داخلی و صادرات دارد که بخش عمده آن به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند، امریکا، هند و چین صادر می شود.

  • رشد اقتصادی کشور به هفت درصد رسید

    معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

    رشد اقتصادی کشور به هفت درصد رسید

    معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اقتصاد ایران یک دهه فرصت‌سوزی را پشت سر گذاشته و با تلاش دولت مردمی سیزدهم رشد اقتصادی آن از شرایط صفر و منفی خارج شده و اکنون و در سال جاری به هفت درصد رسیده است.

  • نصف چای مورد نیاز کشور از پول نفت ایران در سریلانکا وارد می‌شود

    نصف چای مورد نیاز کشور از پول نفت ایران در سریلانکا وارد می‌شود

    مدیرکل دفتر توسعه صادرات و تجارت خارجی وزارت جهادکشاورزی گفت: نیمی از سهمیه واردات چای از محل مطالبات ایران از کشور سریلانکا و با قیمت پایه ارزی تالار دوم تامین می شود و نیمی دیگر نیز دارای امکان ثبت سفارش از سایر مبادی است.

  • ارز واردات حبوبات دوباره ترجیحی شد

    ارز واردات حبوبات دوباره ترجیحی شد

    معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارز اختصاصی به واردات حبوبات دوباره ترجیحی شد تا اختلالات موجود در بازار آن رفع شود.

  • واردات چای ۶۲ درصد کاهش یافت

    واردات چای ۶۲ درصد کاهش یافت

    میزان واردات چای در ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافت.

  • در اعلام فساد هیچ لاپوشانی نباید کرد

    وزیر اقتصاد اعلام کرد:

    در اعلام فساد هیچ لاپوشانی نباید کرد

    وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع فساد شرکت چای دبش گفت: در این دولت کسی نمی‌گوید «آقای فلانی خط قرمز ما است با او برخورد نکنید». جامعه بداند دولت این بار بنا نیست خاکروبه‌ها را زیر فرش‌ها پنهان کند، نمی‌خواهد روی فسادها سرپوش بگذارد و قرار نیست عده‌ای در حاشیه امن باشند. در شرکت چای دبش هم فساد رخ داده است اما نه از جنس سرقت اموال مردم بلکه از جنس تخلف ارز و عدم واردات.

  • پشت پرده فساد شرکت چای دبش و اقدامات دولت

    پشت پرده فساد شرکت چای دبش و اقدامات دولت

    ایسنا نوشت:وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع فساد چای دبش گفت: در این دولت کسی نمی‌گوید «آقای فلانی خط قرمز ما است با او برخورد نکنید». جامعه بداند دولت این بار بنا نیست خاکروبه‌ها را زیر فرش‌ها پنهان کند، نمی‌خواهد روی فسادها سرپوش بگذارد و قرار نیست عده‌ای در حاشیه امن باشند. شرکت چای دبش هم بابت ارزی که برای واردات دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم جایی نرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =