«شفام» در راه بورس/ افزایش سرمایه چشمگیر از دو محل

در نشست خبری عرضه اولیه عرضه اولیه سهام شرکت «تولیدی و صنعتی گوهرفام» اعلام شد شرکت « شفام » این پتانسیل را دارد که در آینده افزایش سرمایه‌ ۴۵۰درصدی از محل تجدید ارزیابی و ۳۰۰درصدی از سود انباشته داشته باشد.

به گزارش صدای بورس؛ داوود خسروی مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام در اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت با نماد «شفام» به تشریح آخرین وضعیت این مجموعه پرداخت و گفت:این شرکت از سال ۶۸ آغاز به کار کرده و در این مدت از بخش خصوصی به مجموعه گروه صنعتی ملحق شده و از سال ۸۲ به سهام عام تبدیل شده است و بیش از ۹۹ درصد سهام شفام متعلق به هلدینگ سرمایه‌گذاری سلیم است.

وی ادامه داد: سهام شرکت در سال ۹۴ به ۲۴ میلیارد تومان و در حال حاضر سرمایه شرکت بر اساس صورت‌های مالی پایان شهریور ماه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام ،افزود: در بحث ظرفیت‌های تولیدی حدود ۱۲ هزار تن ظرفیت تولید اسمی داریم. نزدیک به حدود ۶۵ درصد این ظرفیت در حال استفاده است.

خسروی درباره صورت سود و زیان شرکت گفت:‌ سود و زیان این مجموعه نشان می‌دهد که سود خالص ۶ ماهه امسال بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی ۲۹ اسفند در حال تحقق است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴ میلیارد تومان صورت سود و زیان شرکت است. حاشیه سود خالص روی ۱۸ تا ۲۰ درصد حفظ شده و بهبود نیز خواهد یافت. درآمد عملیاتی طبق پیش‌بینی نهایتا به دلیل نرخ ارز حدود ۱۲ درصد در بحث سود ناخالص کاهش خواهد داشت و تلاش داریم با مدیریت درست آن را بهبود بخشیم.

خسروی اظهارداشت : در بحث سیاست تقسیم سود نیز همواره تقسیم سود حدود ۶۰ درصدی داشتیم و سعی می‌شود که این روند حفظ شود و حتی سودهای بهتری به سهامداران تخصیص داده شود.

مدیر عامل شفام افزود: بازار اصلی این مجموعه، بازار خودرو است و به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات پوشش رنگی خودرویی کشور را تولید می‌کنیم‌.

به گفته وی سهم شفام در بازار خودرویی ۴۰درصد، پودری ۵درصد، کویل کوتینگ ۱۴درصد، هواپیمایی ۱۰۰درصد و ساختمانی ۲درصد است.

خسروی تاکید کرد: در نظر داریم بخش غیرخودرویی شرکت را توسعه دهیم و مجموعه‌های غیرخودرویی با بیزینس یونیت‌های متفاوت داشته باشیم. همچنین به دنبال این هستیم مجموعه غیرخودرویی را به شهرک‌های صنعتی که معافیت مالیاتی دارند، منتقل کنیم.

مدیر عامل شفام با بیان اینکه در نظر داریم کمتر از ۱۴ ماه آینده رنگ آستر EB را به مصرف ایران‌خودرو برسانیم، افزود: توسعه رنگ‌های هواپیمایی در دستور کار است و با توجه به اینکه حاشیه سود خوبی دارد، قصد داریم سهم خود را بیشتر کنیم.همچنین توسعه بازار رنگ پودری نیازمند سرمایه‌گذاری و سفارشات مواد اولیه از خارج است که باید برنامه منسجمی برای مدیریت بهای تمام‌شده تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: توسعه رنگ‌ها در هواپیمایی و کشتیرانی نیز در برنامه‌های این شرکت است که هدف داریم بعد از تولید با کمک دانش بنیان به سرعت بومی سازی کنیم.

خسروی افزود: افزایش فروش تولیدات فعلی و توسعه بازارهای جدید نیز در برنامه‌های شفام است.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام گفت: در بحث تنوع محصول تلاش داریم در حوزه‌های خودرویی و غیره با بازار یابی خوبی وارد عمل شویم و در بخش‌هایی که فعالیت داشتیم همچون فولاد نیز تقویت داشته و سهم بیشتری کسب کنیم.

وی افزود: به بازار عراق صادرات داریم و با ازبکستان هم در حال مذاکره هستیم. ورود به بازار عمان هم در دستور کار است.

خسروی افزود: همچنین تمرکز بر صادرات با محوریت محصولات دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در کشورهای هدف و توسعه بازارهای رنگ صنعتی از دیگر استراتژی‌های این مجموعه است.

افزایش سرمایه شرکت از دو محل

هیوا محمدی ، معاون سرمایه گذاری شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام گفت: ۲۰ درصد محصولات شرکت دانش بنیان است که شامل معافیت مالیاتی می‌شود. برای سال آینده ۲۲۰ میلیارد سود خالص پیش‌بینی کرده‌ایم. دارایی‌های شرکت در دفاتر حدود ۲۰ میلیارد تومان است که در سال ۶۸ ارزیابی شده و ارزش روز آن حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است. تا انتهای سال سود انباشته به بالای ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدی ادامه داد: با توجه به سرمایه فعلی، شرکت این پتانسیل را دارد که در آینده افزایش سرمایه‌ ۴۵۰درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه ۳۰۰درصدی از سود انباشته داشته باشد.بعد از مجمع از محل‌ مطالبات سهامداران افزایش سرمایه خواهیم داشت.

آزاده شکری ارزش‌گذار تامین سرمایه دماوند در ادامه این نشست با بیان اینکه رشد درآمدهای عملیاتی شرکت شفام در سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۰ درصد بوده است. گفت: ارزش‌گذاری این شرکت با هدف عرضه اولیه و با روش‌های تنزیل شود تقسیمی، تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران، تنزیل جریان‌های نقد آزاد شرکت روش نسبی و خالص ارزش روز دارایی‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: بپیش‌بینی می‌شود مقدار فروش شرکت برای سال ۱۴۰۲ در سه ماهه پایانی برابر با مقدار تولید شرکت باشد. نرخ فروش محصولات شرکت بر اساس نرخ فروش محصولات در ۹ ماهه امسال درنظر گرفته شده است.

شکری اظهارداشت: برای ارزش‌گذاری از صورت‌های مالی ۶ماهه، تولید و فروش ۶ماهه و گزارش‌های کارشناسان رسمی دادگستری در دی‌ماه امسال استفاده شده است. در مفروضات ارزش‌گذاری نرخ تورم برای سال‌های پیش رو، بر مبنای پیش‌بینی IMF در نظر گرفته شده است.

به گفته ارزش گذار تامین سرمایه دماوند، گفت: برای سال‌ ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است شفام ۶.۴۵۱.۴۲۴ کیلوگرم فروش داشته باشد وسود خالص شرکت برای سال آتی ۲۳۲ میلیارد تومان برآورد شده است.همچنین برآورد می‌شود شفام در سال ۱۴۰۳، مبلغ ۱۱.۹۴۵.۳۸۳ میلیون ریال درآمد عملیاتی داشته باشد.

کد خبر 490104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =