انجمن‌های علمی، پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت

در پنجمین همایش سالانه انجمن مالی ایران ضمن تشریح وضعیت نظام بانکی کشور، بر اهمیت داده های اقتصادی در بازار سرمایه تاکید شد.

به گزارش صدای بورس، رضا راعی، رئیس هیات مدیره انجمن مالی ایران در پنجمین همایش سالانه انجمن مالی ایران گفت: اساس انجمن های علمی برای توسعه علم و ایجاد هم افزایی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت است. در حقیقت انجمن به دنبال توسعه علم و مشاغل مرتبط با آن علم با رویکرد هم‌افزایی و ایجاد انسجام بین بخش‌های مختلف آن علم است.انجمن مالی ایران هم از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: فعالیت غیررسمی انجمن مالی ایران از سال ۱۳۸۹ و با نشست‌های علمی اساتید برتر دانشگاه‌های کشور به شکل میزگردهای تخصصی آغاز شد و با پیگیری این اساتید مجمع موسس انجمن در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ با مرکزیت شهر تهران تشکیل و انجمن مالی ایران به عنوان تخصصی‌ترین انجمن علمی کشور به شکل رسمی پا به مرحله ظهور نهاد.

راعی افزود:باید توجه داشت اطلاعات آماری چگونگی وضعیت اقتصاد کشور را نشان می‌دهد . باتوجه به رشد و توسعه هوش مصنوعی، آن‌ها به جمع‌آوری اطلاعات کمک بسزایی خواهد کرد. باید به این نکته توجه داشت بسیاری از مشاغل در آینده توسط هوش مصنوعی از بین می‌رود. به عنوان مثال عوارض رانندگی، اکنون توسط هوش مصنوعی گرفته می‌شود و کارمندان این بخش دیگر به کار خود ادامه نمی‌دهند.

سید باقر فتاحی، مدیرعامل بانک توسعه و تعاون با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تامین مالی کشور توسط بازار پول تامین می‌شود، گفت: نظام اقتصادی ایران یک نظام اقتصادی بانک‌محور است. و ناترازی بانک ها بحث داغ این روزهای کشور است و به دلیل حجم بالای دارایی‌های موهوم و منجمد، این ناترازی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: ناترازی درآمد و هزینه، به دلیل مدل کسب و کار نامناسب و حجم بالای هزینه‌ها است. ناترازی دیگر در نظام بانکی، به دلیل عدم تطابق سررسید دارایی و بدهی صورت گرفته و ناترازی در حساب سرمایه نیز به دلیل انحراف نسبت کفایت سرمایه از استاتدارد ۸ درصدی رخ داده است.

مدیرعامل بانک توسعه و تعاون افزود: تنها ۴‌ بانک در کشور کفایت سرمایه بالاتر ز ۴‌درصد دارند

ربیعی، رئیس مرکز افکار سنجی نیز در این همایش با تاکید براینکه ایرانیان نزدیک ۳۱ درصد سواد مالی دارند و وضعیت سواد مالی ایرانیان نگران کننده نیست.گفت: سواد مالی بر رفاه خانوارها تاثیر بسزایی دارد. هر چقدر فعالیت افراد در بازار سرمایه بیشتر باشد، میزان سواد مالی آنان افزایش می‌یابد. تحصیلات والدین نیز بر سواد مالی فرزندان همچنین درآمد بالا بر سواد مالی افراد تاثیر گذار است.

در پایان پنجمین همایش سالانه انجمن مالی ایران از پژوهشگران برتر تقدیر شد و در حاشیه این همایش تفاهمنامه همکاری بین انجمن مالی ایران و بانک توسعه و تعاون امضاء شد.

کد خبر 490129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =