لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی شرایط اقتصاد کلان کشور، علت حال و روز فعلی بورس تهران را مشخص می‌کند. این در حالی است که کارشناسان معتقدند قیمت‌ها در سطوح ارزنده‌ای قرار گرفته و جای بیشتری برای نزول وجود ندارد. با این وجود، سهامداران شاهد ادامه نوار سرخ فام روزهای معاملاتی هستند. در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۵ درصدی، معادل ۱۲ هزار و ۳۳۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۹۲ واحدی قرار گرفت. کاهش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند و با افت ۰.۴۶ درصدی در پله ۷۳۷ هزار واحدی قرار گرفت. تابلوی بورس اوراق بهادار تهران نیز ارزش معاملات خرد را در روز چهارشنبه، سه هزار و ۱۲ میلیارد تومان و حجم معاملات را ۶.۷ میلیارد برگه سهم به ثبت رساند.

خلاصه بازار امروز
نخستین روز معاملاتی هفته بدون تغییر نسبت به روزهای قبل، متعادل منفی و بی‌رمق دنبال شد. بازاری که در نهایت آن شاخص کل افت حدود ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرد و تا ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحد به عقب رفت.
حقیقی‌ها ۳۰۲ میلیارد تومان دیگر پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد نیز به ۳.۲ همت کاهش یافت.
نمادهای حفارس و ثفارس صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای خودرو و فملی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۰۸⏰
فولاد در قیمت ۵،۰۱۰ ریال با افت ۱ درصدی معامله می‌شود.


۱۲:۰۷⏰
فملی در قیمت ۷،۱۰۰ ریال روی صفر تابلو در حال معامله است.


۱۱:۲۲⏰
امید با برتری ۴ برابری قدرت خریدار به فروشنده در محدوده ۳۴۵ تومان ۱ درصد مثبت در حال جابه‌جایی است.


۱۰:۳۷⏰
شستا روی منفی ۱ درصد در قیمت ۱،۰۹۵ ریال در حال معامله است.


۱۰:۲۵⏰
اهرم با افت ۱ درصدی به قیمت ۲۲،۱۲۰ ریال رسیده است.


۱۰:۰۲⏰
وآیند امروز هم با صف خرید همراه است. متقاضیان برای صف خرید ۱,۴ میلیاردی روی قیمت ۱,۰۲۷ تومان تشکیل دادند.


۰۹:۵۰⏰
غبشهر در قیمت ۲،۱۸۸ ریال روی صفر تابلو در حال معامله است.


۰۹:۵۰⏰
خپارس در قیمت ۱،۰۳۰ ریال با افت نیم درصدی در حال معامله است.


۰۹:۳۶⏰
تا این لحظه ۳۰ میلیارد تومان پول خرد از سهام و حق تقدم‌ها، ۱۲ میلیارد تومان از صندوق‌های سهامی قابل معامله و ۱۶۷ میلیارد تومان از فیکس اینکام‌های قابل معامله خارج شده است.


۰۹:۳۵⏰
ارزش معاملات_ خرد (سهام، حق تقدم و ص.سهامی) حدود ۳۱۰ میلیارد تومان است و حدود ۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.


۰۹:۳۲⏰
کگهر را حوالی ۱,۶۲۳ تومان ۱,۸ درصد مثبت می‌خرند.


۰۹:۳۲⏰
بازار معاملات امروز با شروعی متعادل آغاز به کار کرده است و در برخی از گروه‌ها همچون املاک و مستغلات، کانی غیرفلزی و دارویی شاهد افزایش تقاضا هستیم. در دقایق ابتدایی بازار شاخص کل با رشد ۵۰۰ واحدی روبه‌روست.


۰۹:۱۸⏰
فزر که در شروع بازار امروز به پرتراکنش ترین نماد فرابورسی بدل شده، در محدوده ۵,۲۴۵ تومان ۲,۱ درصد مثبت با قدرت ۱,۵ برابری خریدار به فروشنده دنبال می‌شود.


۰۹:۰۹⏰
بازار امروز با ۷۵ میلیارد تومان صف خرید به صدرنشینی فاهواز، پرسپولیس، وایرا، نبروج و وزمین و ۱۲۰ میلیارد تومان صف فروش به صدرنشینی وثنو، خفولا، فنرژی، رفاه و فبیرا آغاز شد.

کد خبر 495097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =