وتوس درباره برنامه های آینده شفاف سازی کرد

اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشی از تغییرات قیمت وتوس منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر خبر داد؛ هیات مدیره در حال بررسی روش های مختلف افزایش سرمایه به منظور بهبود ساختار سرمایه و تامین مالی پروژه های پیش رو است لیکن روش افزایش سرمایه مشخصی تا به امروز به تصویب هیات مدیره شرکت نرسیده است.

بر اساس اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر با نماد وتوس در بورس فعالیت دارد.

توقف نماد معاملاتی این شرکت به علت نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در راستای اجرای مفاد ماده ۱۷ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار

تهران به استحضار می رساند تا پایان روز ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۰۳ در سامانه تدان (Tedan.ir) سوالات مربوط به کنفرانس اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر به شرح ذیل مطرح شده که به شرح زیر پاسخ داده می شود؛
۱- آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ افزایش سرمایه از چه محلی انجام خواهد شد و منابع حاصل به چه جهت مصرف می شود؟

هیات مدیره در حال بررسی روش های مختلف افزایش سرمایه به منظور بهبود ساختار سرمایه و تامین مالی پروژه های پیش رو است لیکن روش افزایش سرمایه مشخصی تا به امروز به تصویب هیات مدیره شرکت نرسیده است.

۲- آیا تخمینی از NAV شرکت وجود دارد ؟ در صورت وجود ارزش روز دارایی های شرکت به چه میزان است؟

با توجه به افزایش قیمت های مربوط به املاک طی سال های اخیر و افزایش ارزش روز دارایی های شرکت ، ارزیابی دوره ای دارائی های شرکت اصلی و شرکت های زیر مجموعه توسط کارشناسان رسمی دادگستری بر حسب مورد به

عمل می آید. ارزیابی های بعمل آمده از املاک در شرکت اصلی و شرکت های زیر مجموعه عمدتاً در چارچوب امور جاری و بمنظور رعایت ضوابط انجام معاملات صورت می گیرد.

طی دو سال گذشته سایر دارایی های شرکت اصلی و شرکت های تابعه ارزیابی نشده است و در صورت انجام ارزیابی و مشخص شدن آن در کدال افشاء خواهد شد.

۳- آیا تجدید ارزیابی شرکتهای زیر مجموعه نیز در دستور کار شرکت است؟

هیات مدیره در حال بررسی روش های مختلف افزایش سرمایه به منظور بهبود ساختار سرمایه و تامین مالی پروژه های لیکن روش افزایش سرمایه مشخصی تا به امروز به تصویب هیات مدیره شرکت نرسیده است.

۴- با توجه به تغییر نشانی دفتر مرکزی شرکت توسعه شهری توس گستر از شهر مشهد به تهران و سهامداری مجموعه شرکتهای بانک اینده در این شرکت آیا شرکت برنامه ای برای همکاری در زمینه ساخت و ساز با بانک آینده و یا سایر شرکت های تابعه دارد؟

شرکت مذاکرات لازم را با بانک آینده جهت همکاری در زمینه املاک بانک و ساخت پروژه و مشارکت با بانک را آغاز نموده و در حال بررسی زمینه های مختلف به منظور مجوز تشکیل صندوق املاک و مستغلات است ولی تاکنون به نتیجه قطعی و عقد قرارداد نرسیده است لذا پس از قطعیت موضوع برای اطلاع سهامداران در کنال افشاء خواهد شد.

۵- با توجه به سرمایه گذاری شرکت در بیمه زندگی باران برنامه ای برای فروش سهام و شناسایی سود از این محل وجود دارید؟ در غیر این صورت برنامه شرکت بابت نگهداری این سهم چیست ؟

به میزان ۲۰٪ از سهام شرکت بیمه زندگی یاران متعلق به شرکت فراگستر مهان آرمان از شرکتهای زیر مجموعه این شرکت است شرکت با توجه به سیاستهای جاری قصد خروج از این شرکت را ندارد و در صورت اتخاذ تصمیم جدید مراتب اعلام خواهد شد.

۶- با توجه به وجود شرکت راهوند توس در طبقه سرمایه گذاری شرکت های وابسته به شرکت اصلی و سهامداری ۳۵ درصدی شرکت توسعه شهری توس گستر در شرکت مذکور ، لطفا در خصوص فعالیت این شرکت ارزش ذاتی و دامنه فعالیت آن شرکت را توضیح دهید.
شرکت سرمایه گذاری عمران شهری توسعه راهوند توس (سهامی خاص در سال ۱۳۸۴ با موضوع فعالیت توسعه و عمران بخش مسکن و ساختمان و عمران شهری و روستایی و ... تاسیس شد کارخانه شرکت در شهرک صنعتی چناران مشهد در زمینی به مساحت ۲۱۰۰۰ متر مربع و ۳۲۰۰ متر سوله است.

شرکت ماشین آلات خط تولید دیوارهای پیشرفته را به ارزش ۴۸۰ میلیون یورو از محل وام صندوق توسعه ملی خریداری و در محل کارخانه نصب و راه اندازی کرد. با توجه به محصولات تولیدی شرکت که برای انبوه سازان مسکن کاربرد دارد در سال ۱۳۹۵ تولید آن آغاز و لیکن بدلیل عدم درخواست پروژه های انبوه سازی تولید شرکت متوقف شد علیرغم پیگیریهای انجام شده با سهامداران دیگر تاکنون اقدامات شرکت منجر به راه اندازی مجدد کارخانه نشده است، ضمن اینکه شرکت ارزیابی مستقل قابل ارائه از زمین و کارخانه شرکت که حاکی از ارزش جاری شرکت مزبور باشد در دسترس ندارد.

۷- در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه شهریار زمان تقریبی پایان و همچنین سود تقریبی حاصله ، شفاف سازی کنید؟

پروژه شهریار متعلق به شرکت آرمان گستر یکم توس شرکت زیر مجموعه در زمینی به مساحت ۲۱۶۶ متر مربع با زیربناه ۱۷۲۶۶ متر مربع در ۱۷ طبقه و شامل ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در منطقه بلوار نماز مشهد مقدس در جریان اجراء می باشد که در شرایط فعلی به حدود ۳۰ پیشرفت فیزیکی رسیده است. در صورت عدم وقوع شرایط پیش بینی نشده و بر اساس برنامه زمانبندی شرکت زمان اتمام پروژه تا پایان سال ۱۴۰۵ است.
طبق رویه گذشته و سیاستهای کلی شرکت هدف از اجراء پروژههای در جریان ساخت و تکمیل و فروش آنها بمنظور اجراء پروژه های جدید است. با لحاظ شرایط بازار و نقدینگی پیش فروش واحدهای پروژههای نیمه تمام نیز می تواند در دستور کار شرکت باشد.

۸-با توجه به موقعیت مناسب پروژه آسمان در شهر مشهد و نزدیکی حرم مطهر برنامه ساخت شرکت در چه مرحله ای قرار دارد؟

لطفا در خصوص سود تقریبی حاصله ، شفاف سازی کنید با توجه به جلسه مورخ ۱۳۰۲/۰۳/۳۱ در خصوص حقوق مکتسبه پروژههای مشمول صورتجلسه ای به تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ توسط کارگروه تعیین تکلیف پروژههای منطقه ثامن تنظیم و به شرکت ابلاغ شده که بر اساس محدودیت های شهرداری ثامن برای اراضی اطراف حرم مقرر شد پروانه نهایی با حفظ حقوق مکتسبه در پروانه قبل با زیربنا کل ۳۱۲۸۳/۶ متر مربع صادر شود.

با توجه به تلاقی ایستگاه قطار شهری با ملک ،آسمان صدور پروانه نهایی تاکنون منجر به نتیجه نهایی نشده است. ضمن اینکه بدلیل موضوع مزبور مذاکرات اولیه با شهرداری مشهد برای امکان تهاتر ملک آسمان با ملک دیگر صورت گرفته که تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است لذا پیگیری اخذ پروانه نهایی از یک طرف و یا امکان تهاتر با ملک دیگر با شهرداری مشهد در دست مذاکره میباشد که در صورت حصول نتیجه نهایی از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیت مراتب مطابق با مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد آن سازمان افشاء خواهد شد.

کد خبر 495147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =