سیگنال های مثبت خاندوزی وزیر اقتصاد به بورس

نشست خبری سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. او در بخشی از صحبت‌های خود به وضعیت نامناسب بازار سرمایه اشاره کرده و از ۴ تصمیم مهم دولت برای به سامان کردن بورس سخن گفت.

به گزارش صدای بورس، نشست خبری سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. او در بخشی از صحبت‌های خود به وضعیت نامناسب بازار سرمایه اشاره کرده و از ۴ تصمیم مهم دولت برای به سامان کردن بورس سخن گفت.

مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بازار سرمایه

خاندوزی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت بازار سرمایه گفت: برخی نارضایتی‌های اخیر در میان فعالان بازار سرمایه دغدغه جدی دولت بود که امروز صبح در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور آقای مخبر ۴ تصمیم اتخاذ شد.

وی به تشریح این اقدامات پرداخت و افزود:

۱. برای کنترل نرخ سود بانکی نظارت بیشتر شود و بانک مرکزی مسئول بررسی برخی تخلفات گزارش شده بانک‌ها شد.

۲. همچنین برخی معافیت‌های مالیاتی برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد و سازمان برنامه موظف شد پذیرش بار مالی آن را بر عهده بگیرد و به مجلس اعلام کند

۳. موضوع سوم نرخ خوراک پالایشگاه‌ها بود که مخبر دستور داد وزارت نفت بررسی لازم برای حوزه پالایشی را انجام دهد

۴. موضوع چهارم درباره خودرو بود که وزارت صمت مکلف شد تا دو خودروساز اصلی تجدید ارزیابی دارایی داشته باشند که در قالب یک مصوبه قانونی خواهد بود؛ امید است که این ۴ مصوبه در بهروزی بازار سرمایه مؤثر عمل می‌کند.

منبع:پایگاه خبری بازار سرمایه

کد خبر 496259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =